Kapacitásbővítést tervez a ŽSR

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.08.16. 09:00
Lamin_01

A szlovák vasúti infrastruktúra kezelője, a Szlovák Vasutak (Železnice Slovenskej republiky – ŽSR) két szlovákiai vasútvonalon is bővíteni a pályakapacitást. A Regiojet magánvasút által kiszolgált Pozsony–Révkomárom, valamint a Pozsony és Nagyszombat közötti vonalszakaszokat fejlesztenék, a vasúttársaság jelenleg a megvalósíthatósági tanulmányon dolgozik.

Retrolaminátka Pozsonyban

A Pozsony és Révkomárom közötti szakasz esetében mérlegelik az egyes szakaszok kétvágányúsítását is, valamint több kitérő építését is az egyvágányú vonalon, amelyekkel jelentősen lehetne növelni a szemlyszállítás és az áruforgalom kapacitását is. Ezen kívül egyes szakaszokon növelhetik a pályasebességet is, továbbá azt is megvizsgálják, mennyire lenne költséghatékony a vasútvonal villamosítása. A tanulmány eredményeinek függvényében döntenek majd a megvalósításról. A ŽSR már most is dolgozik egy újabb kitérő építésén Ružinov városrészben, amelynek köszönhetően három helyett négy vonat haladhat át egy óra alatt, nő a pályasebesség is, így csökken a vonatok menetideje. Misérd (Nové Košariská) állomáson is terveznek egy mellékvágány építését, amivel megint csak nőne a pályakapacitás.

A Pozsony–Nagyszombat vonalszakasz esetében a ŽSR nem tervez harmadik vágányt építeni, mert véleményük szerint az túl sok pénzbe kerülne, és az építés nagy mértékben rontaná a jelenlegi utazási komfortot. Egy költséghatékonyabb megoldást terveznek: korszerűsítik a vonali biztosítóberendezést. A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy sűrűbben helyeznének ki vasúti jelzőberendezéseket, a tervek szerint minden egyes kilométerre. Jelenleg csak hat kilométerenként van egy-egy jelző a vonalon. A beruházás értéke körülbelül 20 millió euró lesz.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.