Kapacitásbővítést tervez a ŽSR

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.08.16. 09:00
Lamin_01

A szlovák vasúti infrastruktúra kezelője, a Szlovák Vasutak (Železnice Slovenskej republiky – ŽSR) két szlovákiai vasútvonalon is bővíteni a pályakapacitást. A Regiojet magánvasút által kiszolgált Pozsony–Révkomárom, valamint a Pozsony és Nagyszombat közötti vonalszakaszokat fejlesztenék, a vasúttársaság jelenleg a megvalósíthatósági tanulmányon dolgozik.

Retrolaminátka Pozsonyban

A Pozsony és Révkomárom közötti szakasz esetében mérlegelik az egyes szakaszok kétvágányúsítását is, valamint több kitérő építését is az egyvágányú vonalon, amelyekkel jelentősen lehetne növelni a szemlyszállítás és az áruforgalom kapacitását is. Ezen kívül egyes szakaszokon növelhetik a pályasebességet is, továbbá azt is megvizsgálják, mennyire lenne költséghatékony a vasútvonal villamosítása. A tanulmány eredményeinek függvényében döntenek majd a megvalósításról. A ŽSR már most is dolgozik egy újabb kitérő építésén Ružinov városrészben, amelynek köszönhetően három helyett négy vonat haladhat át egy óra alatt, nő a pályasebesség is, így csökken a vonatok menetideje. Misérd (Nové Košariská) állomáson is terveznek egy mellékvágány építését, amivel megint csak nőne a pályakapacitás.

A Pozsony–Nagyszombat vonalszakasz esetében a ŽSR nem tervez harmadik vágányt építeni, mert véleményük szerint az túl sok pénzbe kerülne, és az építés nagy mértékben rontaná a jelenlegi utazási komfortot. Egy költséghatékonyabb megoldást terveznek: korszerűsítik a vonali biztosítóberendezést. A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy sűrűbben helyeznének ki vasúti jelzőberendezéseket, a tervek szerint minden egyes kilométerre. Jelenleg csak hat kilométerenként van egy-egy jelző a vonalon. A beruházás értéke körülbelül 20 millió euró lesz.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.