Karsannal szolgáltat a Várban az Orangeways

iho   ·   2016.02.18. 11:15
00kicsi

A tengeri kígyó hosszúságú midibusztenderek egyik győztese hosszas huzavona után az Orangeways lett – a 2015. júniusában kihirdetett eredmény szerint a sok vihart kiváltott szolgáltató a Molitus S91-esekkel azonos, de Rába gyártású buszokkal üzemeltette volna a budai Vár közlekedését. Az eredeti szerződés 2016 júniusi szállításról szólt, azonban a forgalmat már május 1-jén fel kellene venni – írja a Világgazdaság. A portál szerint a Rába és az Orangeways megkötötte már a szerződést, de a finanszírozási feltételek még nincsenek meg.

Kovács Miklós, az Orangeways-csoport vezérigazgatója ezzel szemben azt nyilatkozta, hogy az NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. bemutatta a forrásokat a megrendelő BKK-nak, ám a Rába a jármű típusengedélyét nem mutatta még be, pedig ez garantálná a buszok forgalomba helyezhetőségét. Az NKH erre reagálva kijelentette, hogy az S91-es típusú autóbuszok típusbizonyítványának jogosultja a Webasto-Hungária Kft., a jelenlegi típusbizonyítvány csak az Euro6-os motort tartalmazza, a Rába által készítendő járműnek csak köztes gyártási lépcsős engedélye van.

Az Orangeways a már bevált Karsanokat hozná a Várba, de május 1-jére biztos nem tudnak forgalomba állni (fotó: Kemsei Zoltán)

Az Orangeways ezek után olyan gyártót keresett, amely a rövid határidőn belül le tudja szállítani a szerződésben szereplő huszonöt járművet. A hírek szerint a választás a Budapesten már közlekedő török Karsan autóbuszokra esett, a cég a Rába tizennyolc hónapos határidejével szemben fél év alatt képes legyártani ezt a mennyiséget, de május 1-jére így sem állhatnak forgalomba. Az Orangeways és a BKK a határidő módosításáról tárgyal.

Az Orangeways emellett a saját üzemeltetésű buszok karbantartására saját bázis kialakítását tervezi a Nagykőrösi úton, az egyhektáros területet egy angol befektető segítségével már meg is vásárolták. A huszonöt midibusz mellett a vállalat további harminc autóbuszának karbantartását is itt végeznék, és külső megrendeléseket is kiszolgálnának. A 750 négyzetméteres irodát és 3000 négyzetméteres műszaki bázist magába foglaló létesítményt szeptemberben adnák át.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.