Karsanok járnak a Várban

iho/közút   ·   2015.03.02. 13:45
karsan_atak0

BKK-reakció a Karsanra (is)

Három, egymástól független midibusz-beszerzési tender van folyamatban, ezekben az opciót leszámítva összesen 48 jármű beszerzése szerepel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

Az egyiket huszonöt plusz tíz dízel midibusz – vállalkozó általi – beszerzésére és üzemeltetésére írta ki a BKK, amelyet az Orangeways nyert meg, mint egyedüli érvényes ajánlattevő, az eredményhirdetés már lezajlott, de még nem kötöttek szerződést.

A másikat az I. kerületi önkormányzattal írta ki a BKK tizenhat dízel midibuszra, ennek nyertese a török Karsan Otomotiv lett a megajánlott ATAK típusú midibuszával. Ezek a budai Várban és vonzáskörzetében használnák. A szállítói szerződést aláírták, amely az uniós forrásokat biztosító támogatási szerződés szignálásával lép hatályba. Az ehhez szükséges kormánytámogatás rendelkezésre áll.

A harmadik pályázatot a Siemens-Rampini nyerte hét plusz tizennégy elektromos buszflotta szállítására, amelyet szintén az I. kerületi önkormányzattal írt ki a BKK. A vállalkozási szerződést megkötötték, a hatályba lépés feltétele az uniós forrás felhasználását jóváhagyó kormányzati döntés megléte, de ez egyelőre nem született meg.

 

Korábban írtuk:

Idestova fél évszázados múltra tekinthet vissza az egyik legnagyobb török autóbuszgyártó, a Karsan. A Bursában székelő üzem szoros technológia együttműködést folytat a koreai Hyundai-jal és az olasz Bredamenarinibus-szal. A hazai sajtóban a török buszgyártásról élő lesajnáló képpel – miszerint „török buszok pöfögnek majd a Várban” – éles ellentétben a világ élvonalába tartozó termékekről van szó: Mogyorossy Tibor, az ugyancsak török autóbuszok, az Otokarok értékesítésével foglalkozó Otobus ügyvezetője helyszíni tapasztalati alapján arról számolt be, hogy Törökországban „vérprofi cégek” foglalkoznak buszgyártással, a kifejezetten jól fizetett műszaki gárda, a mérnökök, gyártmányfejlesztők többsége Németországban pallérozódott. Ez a műszaki tudás ötvöződik a török tekintélyelvűséggel – aki nem becsüli meg magát, fegyelmezetlen, rossz munkát végez, „egy órán belül a gyárkapu előtt találja magát, és árulhatja a pisztáciát”.

A török buszok feltűnése a fővárosban kétségtelenül meglepő, egyúttal jelzi a magyar vásárlók ragaszkodását a presztízsmárkákhoz – bár Mogyorossy cége évek óta árulja a szemre is tetszetős, praktikus, és jó műszaki tartalmú Otokart, de eladásai szinte a „nullával egyenlők”.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.