Keleten is járhatnak majd a DB Schenker 189-esei

iho   ·   2013.02.02. 09:00
400px_db_189

A Siemens-gyártású, 189-es sorozatú mozdonyok átalakítása várhatóan jövő nyáron kezdődik meg a gyártó münchen-allachi üzemében. A Deutsche Bahn teherszállítási ága, a DB Schenker a 2014. decemberi menetrendváltásra már legalább tizenöt ES64F4-es mozdonyt tervez bevetni nemzetközi forgalomban, elsősorban a Németország, Csehország és Lengyelország közötti tehervonatok élén. A fennmaradó gépekre 2015 tavaszáig telepítik fel az automatikus vonatbefolyásoló rendszert. A korszerűsítés pontos költségei nem ismertek, azonban annyi biztos, hogy több tízmillió eurós nagyságrendű.

A DB Schenker Rail a négy áramnemű, áramnemtől függően 4500-6400 kilowatt teljesítményű, 140 kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességű Eurosprinter-mozdonycsaládból kilencven gépet üzemeltet, amik közül ötvennyolcat használnak a Németország és Hollandia közötti teherforgalomban. A maradék harminckét mozdony eddig csak a német vasúthálózat sínjeit koptathatta, azonban az átalakításnak köszönhetően azok is járhatnak majd külföldi vaspályákon.

A DB Schenker 189 003-as mozdonya Németországban húz egy jókora konténervonatot. Könnyen lehet, hogy pár éven belül Magyarországon is láthatók lesznek tranzittehervonatok élén.<br>(fotó: Frank Paukstat)

Mivel 15 kilovolt 16,7 hertzes és 25 kilovolt 50 hertzes váltakozó áramról, valamint 1500 voltos és 3 kilovoltos egyenáramról is képesek működni, a felszerelendő vonatbefolyásolással megfelelnek majd az osztrák, román, szlovák, szlovén és magyar hálózatokon való közlekedéshez szükséges előírásoknak is. Ennek köszönhetően a DB Schenker mozdonycsere nélkül, vagy legfeljebb egy gépcserével továbbíthat tehervonatokat Hollandiától egészen a Fekete-tenger román partjáig vagy a Balti-tenger lengyel kikötőihez.

Az átalakítás során a moduláris szerkezetű Siemens-gépeknek nemcsak a vonatbefolyásoló rendszere módosul: olyan korszerű tűzoltó-berendezést is kapnak, ami környezetbarát oltógázt használ a lehető legkisebb károkozás érdekében. Négy külső térfigyelő kamerából álló kamerarendszert is felszerelnek, hogy a mozdonyvezető a vezetőálláson elhelyezett kijelzőkön még jobban láthassa a mozdony közvetlen környezetét – számol be a European Railway Review.

Kapcsolódó hírek