Kent grófság különösen rosszul járhat a Brexittel

iho/közút   ·   2018.12.09. 08:45
holegballon_dover_brexit_kislid
Mindez leginkább abban az esetben lehet valóság, ha az Egyesült Királyság megállapodás nélkül lép ki az Unióból. Az újra bevezetendő vámvizsgálatok szinte minden környezeti terhe Kent-grófságban csapódna le egy tanulmány szerint. Kölönösen kritikus lenne a helyzet Dover környékén, ahol a közlekedési káosz miatt a hulladék elszállítását sem lehetne megoldani és egyeseknek heteket kellene várniuk, amíg végre el tudnának jutni a munkahelyeikre.

A Dover és a francia Calais közötti csatornaszűkületen annak ellenére évi két és félmillió teherautót szállítanak át a komphajók, hogy a mélyben ott fut a vasúti alagút. A két szárazföld közötti kedvező átkelési lehetőség kiélezett helyzetben a leggyengébb kapcsolati láncszemmé válhat, a grófság által készíttetett tanulmány éppen ezt a lehetőséget lengeti be.

Ez alapján, az újból bevezetendő vámvizsgálat miatt, évi tízezer tehergépjárművel csökkenne az átkelési kapacitás, ezek a járművel vagy dugókban vesztegelnének, vagy a külön e célra kijelölt parkolóhelyeken kellene megvárniuk a vámvizsgálat és az átkelés idejét. A közelben a manstoni repülőtér kifutópályáját vizsgálták, mint lehetséges tárolófelületet, itt ezer tehergépjármű férhet el. A lelassuló közlekedés, a szervezetlenül helyüket kereső, vagy dugóban álló járművek természetesen a levegőminőségre is rossz hatással lesznek.

A telített utak rontják majd a környék foglalkoztatási és szociális viszonyait is. Külön meg kell szervezni, hogy a kórházakba, iskolákba akadálymentesen el lehessen jutni, a településüzemeltetés a tűzoltástól kezdve a hullaszállításig működőképes maradjon. A közúti közlekedés tehermentesítése érdekében gondolkodnak azon, hogy az állami alkalmazottaknak lehetővé tennék a távmunkát, azok három-hat hónapon keresztül otthonról végeznék el a feladataikat.

A brit alsóház – mint ismert – a következő kedden szavaz az unióból történő kilépést szabályozó, az EU-val megkötött megállapodásról. Jelenleg valószínűtlennek tűnik, hogy a képviselők többsége elfogadná azt, ezért a 2019 márciusára időzített kilépés folyamata szabályozatlanná válhat. Mivel nyilvánvalóan érzelmi alapon meghozott döntések alapján indult el a kilépési folyamat, azok, akik még őrzik a hűvösebb, racionális gondolkodásra való képességet, nem zárnak ki egy újabb népszsvazást a kérdésben, ahol kiderülhet, hogy a szigetország lakói valóban ezt a lovat akarták-e.

Rakodás Calais kikötőjében (forrás: portboulognecalais.fr)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

IdeenzugCity, a jövő motorvonata

Kiss Bertalan   ·   2021.07.29. 20:05

A Deutsche Bahn bemutatta a jövő motorvonatának életnagyságú modelljét, több, merőben új fejlesztéssel, például a napi forgalomnak vagy útvonalnak megfelelően variálható utastér kialaíktás – gombnyomásra.