Kényszerleszállás Gatwicken

iho/repülés   ·   2012.04.16. 19:00
nyito

A Virgin Atlantic légitársaság G-VSXY lajstromjelű A330-300-as szélestörzsű utasszállítója a VS027-es járatot teljesítve Londonból Orlandóba tartott, de nem sokkal a gatwicki 08 jobb pályáról történt felszállás után a személyzet vészhelyzetet jelentett és 75 mérdöldre a repülőtérről visszafordult – jelenti az Aviation Herald repülésbiztonsági szakportál.

A pilóták 22 ezer láb repülési magasságban kaptak észleltek füstjelzést a hátsó csomagtérből. A géppel rövid időn belül a 08R/26L pályán hajtottak végre kényszerleszállást. Az üzemanyaggal teli gépet (a Virgin A330-asai nem rendelkeznek üzemanyag vészleeresztő rendszerrel) a pálya felénél állították meg és megkezdték a kiürítését a vészcsúszdák segítségével. A vészfékezés során a futómű számos kereke felforrósodott, és a biztonsági szelepek leeresztették a gumikat. A helyszínre érkező mentőalakulatok ugyanakkor nem találták tűz nyomát a gépen. A kiürítés során néhány utas könnyebb sérüléseket szenvedett.

A kényszerleszállt gép és a mentőcsapatok <br>(fotó: scotsman.com)

A gatwicki repülőteret két órára bezárták, amíg a kényszerleszállt gépet levontatták a pályáról. Az egyetlen pálya lezárása miatt több érkező járat is más repülőtérre kényszerült. A forgalmat a 08L/26R pályán, magyar idő szerint 13.00-kor indították újra.


Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés

A Yunex Traffic városi forgalomirányítási megoldása immáron egész Londonban működik

iho.hu   ·   2024.06.09. 08:20

A hosztolt UTC-UX rendszernek a bevezetése hatékonyan helyettesíti a Transport for London meglévő, elöregedő rendszerét. A továbbfejlesztett felhasználói felületek bevezetése, valamint az új funkciók – beleértve az automatikus adatbázis-frissítéseket, a buszprioritási képességeket és az új UTC-rendszert – bíztató jövőképet teremtenek a brit főváros forgalomirányításának és úthálózatának.