Kerékpársávok Budapesten a Nagykörúton: megszólalt az autóklub

MTI/iho   ·   2020.09.26. 15:15
00_autoklub_budapest_nagykorut

A Magyar Autóklub országos elnöksége érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől a budapesti közlekedés, így többek között a kerékpársávok kérdésében.

Az autóklub egyetért a fővárosi forgalom csökkentésével a zöldebb, tisztább, élhetőbb környezet érdekében, ám ezt nem kizárólag az autósok érdeksérelmével, hanem a feltételrendszer kiegyensúlyozott megteremtése és komplex együttes gondolkodás keretében látja megvalósíthatónak.

(illusztrációk: Fortepan/Magyar Rendőr)

Az autóklub az élhető város előfeltételének tartja többek között az M0 körgyűrű hiányzó szakaszának haladéktalan megépítését, a belvárosi forgalomgeneráló beruházások mellőzését, a lámparendszerek áteresztőképességének felülvizsgálatát és a P+R parkolók bővítését.

  • Az autóklub fontosnak tartja, hogy a kerékpárosok bővülő jogai mellé kötelezettségek is járuljanak, „mert jelenleg a beazonosíthatatlanság előnyei révén jelentős részük szabályismeret hiányában, de legalábbis a jogkövetés szándéka nélkül közlekedik az utakon. Hasznos lenne nyilvántartás vezetése és felelősségbiztosítás rendszeresítése, az általuk okozott károk megtérülése érdekében”.
  • Az autóklub javasolja, hogy a torlódások csökkentése érdekében kedvezményekkel támogassák a home office munkavégzést, a lépcsőzetes munkakezdést és az elektronikus ügyintézést. „Ezeken a területeken mind a kormányzati, mind az önkormányzati szervezetek részéről lennének elvárható intézkedések.”
  • Az autóklub szerint „felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét. Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával.”
  • Az autóklub felhívta a figyelmet a pozitív ösztönzés lehetőségére, például, hogy az autóját alkalmanként leállító autóvezető kedvezményesen utazhasson a BKK járatain.
  • Az autóklub szerint elengedhetetlen a valós társadalmi párbeszéd, átgondolt döntés-előkészítés. „Mindezek hiányában minden voluntarista kezdeményezés kudarcra van/lesz ítélve.”

„Csalódottan szembesültünk azzal, hogy minden pozitív kezdeményezésünk és együttműködési szándékunk ellenére a Fővárosi Főpolgármesteri Hivatallal érdemi együttműködésre nem volt lehetőségünk. (...) Felkérjük T. Főpolgármester Urat, hogy a Magyar Autóklub fenti javaslatait, állásfoglalását a döntés-előkészítés keretében a továbbiakban méltassa érdemi válaszra” – áll az autóklub közleményében.

Budapesten az agglomerációval együtt több millió ember autózik, „kérjük a főváros vezetését, hogy az eddiginél nagyobb empátiával kezelje ennek a mértékadó tömegnek az érdekrendszerét”.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Smart City

Gyerünk a rakpartra le!

BKK/iho   ·   2024.03.28. 19:20

Az ünnepi hosszú hétvégén, március 29-én reggeltől április 1-jén estig ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart a mozogni és kikapcsolódni vágyók előtt a Margit híd és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között.