Kerékpárutasodó főváros

iho/közút   ·   2015.07.12. 18:45
bringabarat0

A Budapesti Közlekedési Központ publikált a héten egy galériányi felvételt, ezeket láthatják most nálunk is. A fotók a VI. és a VIII. kerületben készültek: egyirányú utcákban lehet kerékpárral mindkét irányban közlekedni, felállóhelyeket, kerékpártárolókat alakítottak ki, mindenhol. Nem mellesleg számos utcában nem az út szélén fut a kerékpársáv: a gépkocsik parkolóhelyeit meghagyva azok mellett, de „bent” fut a kerékpársáv. Néhány évvel ezelőtt Szegeden is próbálkoztak ezzel a megoldással: a Csongrádi sugárúton festették föl így a kerékpársávot, de egy hónapot sem bírt ki...

Kattintson a képre, és nézzen szét kerékpáros szemmel! (fotók: BKK Facebook-oldala)

A kerékpártárolókról ezt írja a BKK: „a VI. kerületben július közepére 22 helyszínen összesen 130 kerékpártárolót telepítettünk. Egy kerékpárparkoló jellemzően 5 vagy 10 támaszból áll, egy támaszhoz pedig két kerékpár rögzíthető. A kerékpártárolók egy részét a járdán vagy egy-egy gépjármű parkolóhelyén alakította ki a BKK Közút, amelyre a sárga burkolati jel és kerékpárparkoló tábla hívja fel az arra közlekedők figyelmét. Egy autóparkolónyi helyen 10 kerékpár fér el. A VII. kerületben pedig 14 helyszínen 85 kerékpártárolót helyeztünk el, tehát a VI. és VII. kerületben összesen 430 új kerékpáros férőhelyet hoztunk létre.”

Csak így tovább!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.