Késve, ideiglenes engedéllyel, de meghosszabbodott az M3

MTI   ·   2013.01.16. 19:30
m3mti00

Ideiglenesen forgalomba helyezték az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és a 49-es főút közötti 33,8 kilométer hosszú szakaszát szerdán.

Az M3-as új pályarészét Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúraért felelős államtitkára, Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, valamint Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője jelenlétében adták át a közlekedők számára.

Az MTI egyszerűsített vázlata az új szakasz elhelyezkedéséről

Az új sztrádaszakasz Őr községnél éri el a 49-es főutat, amely a csengersimai magyar-román határátkelőhelyhez vezet.

Az autópálya-szakasz több mint két év alatt, nettó 31,9 milliárd forintból készült el az új Széchenyi terv keretében 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból.

Az új sztráda használatáért - a Nyíregyházát délről elkerülő szakasz kivételével - autópályadíjat kell fizetni.

A forgalomba helyezést megelőző sajtótájékoztatón Völner Pál hangsúlyozta, hogy az itt élők közelebb kerültek a fővároshoz és a nyugat-európai régiókhoz.

Völner Pál, az NFM infrastruktúra-államtitkára (középen) beszél<br />(fotók: Balázs Attila/MTI)

Czomba Sándor hozzátette: a sztrádaépítés nem áll meg, az újabb szakasz a tervek szerint Őrtől Vásárosnaményig épül meg.

A kétszer két sávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópályán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. A végcsomópontokon kívül egy csomópont létesült Ófehértónál, ahonnan Nyírbátor felé a 4105. úton lehet eljutni. Loppert Dániel tájékoztatása szerint a szakaszon két – egy egyszerű és egy komplex – pihenőhely áll a közlekedők rendelkezésére, a tervezett üzemanyag-töltő állomás azonban még nem épült meg.

A forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak április végére készül el; addig az új szakasz kezdeti üzemeltetését a hajdúnánási autópálya mérnökségről látja el az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Namény még messze van

Az M3-as új szakaszának építését 2010 szeptemberében kezdték el, és az eredeti tervek szerint 2011 decemberére fejezték volna be, az átadás időpontját azonban módosítani kellett a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt. A kivitelezési munkálatokat a Colas Hungária Zrt. vezette C-S-K-K 2009 Projekttársaság nyerte a NIF által kiírt közbeszerzési eljáráson.

A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére 2012 október elején jelent meg a közbeszerzési kiírás. Vásárosnaményig 11 kilométeres sztrádarész épülhet meg.

Kapcsolódó hírek