Kész a 4-es metró vágányhálózata

MTI   ·   2012.12.12. 13:04

A pályaépítés során a kivitelező mintegy 33 ezer köbméter betont épített be az alagutakba, a járműtelepen 5,1, az alagutakban 15,2 kilométer vágány épült 47 kitérővel, valamint 19 kilométeren épült ki a harmadik sín.

A vágányépítési munkákra 2008. október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel, a földmunkák és közművek kiépítése után a vágányépítés a kelenföldi járműtelepen 2010 elején, az alagútban pedig 2011 márciusában kezdődött el.

A Baross téri kocsikihúzóban január végéig még folynak majd munkálatok, a harmadik sínt és a kábeltartókat fogják felszerelni. Jelenleg a belső és a rendszerépítési munkákat végzik a kivitelezők, illetve a már Budapestre érkezett prototípus metrószerelvény tartampróbája van hátra. A teljes projekt műszaki készültsége 77 százalékos.

November közepén készült képünkön már csak néhány méter volt vissza a vágányépítésből a Baross téri állomás faláig. Ide, a kihúzó legvégébe is már csak egy kis beton hiányzott<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.