Két fontos csomópont kapott új utastájékoztató táblákat Budapesten
A Kálvin téren és a Flórián téren is korszerűvé vált az utastájékoztatás. A BKK mindkét helyszínen új típusú utastájékoztató táblákat helyezett ki.
A BKK az utasok szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket. Ezentúl például a járatszámok és a célirányokat mutató táblák is megjelennek a felújított felületeken, ami abban segít, hogy az utasok távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.
Korábban az utasoktól több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ a táblák cseréjéről döntött, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.
A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és/vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is.
Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.
A Budapesti Közlekedési Központ lépésről lépésre végzi a teljes utastájékoztató rendszer felújítását. Az elmúlt két évben több mint huszonöt csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás, a következő hetekben, hónapokban pedig további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!