Kevesebbet költ Kína vasúti fejlesztésre
Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára – jelentette be a kínai vasúti miniszter pénteken. Az összeg 15 százalékkal kevesebb az ideinél. A pénzből 6400 kilométerrel nőhet az ország 91 ezer kilométeres vasútpályájának hossza, ami a korábban bejelentett tervek szerint 2020-ra 120 ezer kilométerre bővülhet.
A beruházások visszafogásának több oka is van. A kritikusok szerint Peking túl sokat költ a gyors- és szupergyors hálózat fejlesztésére. Elhanyagolja viszont a hagyományos hálózat bővítését, amely elsősorban a vidéki lakosság és a kereskedők számára fontos. Másrészt a negyven halálos áldozattal és csaknem 200 sebesülttel járó júliusi vencsoui vonatbalesetet, valamint a világ leggyorsabbja címet is kiérdemlő Peking-Sanghaj szuperexpressz többszöri meghibásodását olyan lakossági felháborodás követte, hogy az államtanács úgy döntött, lelassítja vasúti programját.
A vasúti minisztérium emellett komoly pénzügyi gondokkal küszködik. Jelentése szerint szeptember végéig 2,2 ezer milliárd jüan (82,3 ezer milliárd forint) tartozást halmozott fel.