Kevesebbet költ Kína vasúti fejlesztésre

MTI   ·   2011.12.23. 16:00

Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára – jelentette be a kínai vasúti miniszter pénteken. Az összeg 15 százalékkal kevesebb az ideinél. A pénzből 6400 kilométerrel nőhet az ország 91 ezer kilométeres vasútpályájának hossza, ami a korábban bejelentett tervek szerint 2020-ra 120 ezer kilométerre bővülhet.

A beruházások visszafogásának több oka is van. A kritikusok szerint Peking túl sokat költ a gyors- és szupergyors hálózat fejlesztésére. Elhanyagolja viszont a hagyományos hálózat bővítését, amely elsősorban a vidéki lakosság és a kereskedők számára fontos. Másrészt a negyven halálos áldozattal és csaknem 200 sebesülttel járó júliusi vencsoui vonatbalesetet, valamint a világ leggyorsabbja címet is kiérdemlő Peking-Sanghaj szuperexpressz többszöri meghibásodását olyan lakossági felháborodás követte, hogy az államtanács úgy döntött, lelassítja vasúti programját.

A vasúti minisztérium emellett komoly pénzügyi gondokkal küszködik. Jelentése szerint szeptember végéig 2,2 ezer milliárd jüan (82,3 ezer milliárd forint) tartozást halmozott fel.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!