Kibővül a Budai Fonódó villamoshálózat

iho/vasút   ·   2021.02.13. 20:00
00_budai_fonodo_tovabbepul

A Budai Fonódó villamoshálózat II. szakasza a Szent Gellért teret köti össze a Budafoki út és a Dombóvári út kereszteződésével.

Kötöttpályás kapcsolathoz jut több ezer egyetemista, hiszen a második ütemben érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje. Az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető a jövőben, ahogy a Kopaszi-gát szabadidős térségére, valamint az épülő új iroda- és lakónegyed is. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

A tervezett vonal megállói:

  • Szent Gellért tér
  • Műegyetem rakpart (Bertalan Lajos utca)
  • Petőfi híd (átszállási lehetőség a 4-6 villamosra)
  • Pázmány Péter sétány
  • Rákóczi híd
  • Nádorkert (Infopark) (átszállási lehetőség az 1-es villamosra és az elővárosi vonatokra)
  • Budafoki út (átszállási lehetőség az 1-es villamosra és az elővárosi vonatokra, valamint a Budafok felé közlekedő buszjáratokra)

Az új villamosvonalról a Szent Gellért térről a Szabadság hídon keresztül a 47-es és 49-es vonalán a Deák Ferenc térre, valamint a 19-es és 41-es villamos vonalán a Batthyány tér és Óbuda felé is közlekedhetnek majd járatok. A végleges hálózatról a Budapesti Közlekedési Központ dönthet. A projekt keretében vizsgálják a vonal folytatásának a lehetőségét a Budafoki út és a Szerémi út környezetében lévő lakóterületek kiszolgálására.

Az itt élők, és a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe venni a megvalósításnál, a Budapest Fejlesztési Központ ezért online kérdőíves felmérést indít, amelyet március 1-jéig lehet kitölteni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.