Kibújik-e a barlangból?
A gödöllői királyi váró újranyitása és a Sisi-mozdony ünnepélyes avatója után természetes, hogy az utolsó magyar királykoronázás, az udvari vonatok is szóba kerüljenek. Habsburg (IV.) Károly rövid, baljós előjelekkel terhes regnálásának vasúti vonatkozásai is voltak.
Címlapsztorink a zöld-sárgába öltöző Dunántúlról szól. Menetrendváltással, 2011. december 11-től a GYSEV újabb öt, összesen 214 kilométernyi vasútvonalat vett át a MÁV-tól a nyugati végeken. Megvalósul tehát a „zöld-sárga álom”?
Az Indóház újabb közlekedési titokról lebbenti fel a fátylat. Szerkesztőségünk látogatást tett a MÁV Zrt. üzemirányító központjában. Lapunkból megismerhetik a vasút „sürgősségi osztályának” munkáját, a laikus olvasók is megtudhatják, mitől, miért, és legfőképpen hova megy a vonat.
A hazai keskeny nyomközű vasutak előtt – gazdasági funkciójuk vesztésével – két út volt: a bezárás és a turistaforgalom. Az utóbbiból tisztán nem lehet egy vasútüzemet fenntartani, de a gőzvontatás növelheti az utasszámot, és ezzel együtt a bevételt is. A néhányszor már eltemetett Mátravasúton Gyöngyi, a Romániából ideszármazott kis gőzös újra dolgozik.
Hosszas vajúdás után megérkezett a magyar hatlábú: az A.C.M.E. H0 léptékű Gigantját szerkesztőségünk modellező szakemberei tesztelték külcsín és belbecs szerint, a gyártás egyáltalán nem zavartalan történetétől kezdve a szegecsszámláláson át a komoly nyúzópróba eredményével bezárólag mindent megtudhatunk az új modellmozdonyról.