Kilenc év alatt 2800 Fusion, 400 Magnus négyüléses – Kínában

iho/repülés   ·   2022.09.11. 12:00
original11

A nagy üzlet: komplett kompozit- és összeszerelő üzem, technológiai fejlesztési központ.

Nagy távlatokban Kínát tartják a General Aviation következő és legnagyobb fejlődési zónájának, ahogy az állami kötöttségek egyre inkább csökkennek, írja a nemzetközi repülősajtó. Nos, a jelek szerint a hazai piacvezető ezt a kategóriát és ezt az óriási piaci lehetőséget használja ki, adja hírül a cég.  

(fotók: Magnus Aircraft)

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint „a Magnus Aircraft Zrt. távol-keleti stratégiájának részeként, az idén megalapított Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company – a Magnus Aircraft Zrt. kínai leányvállalata –, a kínai típus engedély megszerzését követően nagyberuházásról szóló szerződést kötött a kínai Wuxi város, Huishan kerületi népi kormányával, az Óbudai Egyetem, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium közreműködésével. A nagyberuházási szerződés értelmében egy bemutatóterem, három üzemegység (kompozit-, repülőgép összeszerelő- és karbantartó üzemegység) és az Óbudai Egyetem közreműködésével egy fejlesztési központ (Kínai–Magyar High-Tech Fejlesztési Központ) valósul meg.”

További részletek a közleményből: az együttműködők célkitűzése, hogy egy eredményesen prosperáló, a kínai és a magyar piac kiemelt iparágait (úgy, mint légiközlekedés, energetika, építőipar, vasúti közlekedés stb.) támogató közösséget hozzon létre. Az együttműködési megállapodás az Óbudai Egyetem számára is stratégiai jelentőséggel bír.

A megállapodást egy előszerződés előzte meg, amit 2022. július 20-án írtak alá. 88 millió 390 ezer euró összértékű beruházás valósul meg, az épületkomplexumok összes alapterülete 18 ezer négyzetméter, amely kétszáz hektár iparterületen valósul meg. A létrehozott egységekben a vegyesvállalat összesen háromszáz munkahelyet biztosít, a magyar kollegáknak vezető szerepet, mások mellett az Óbudai Egyetem kutatóinak pedig fejlesztési lehetőségeket.

A vegyesvállalat a projekt megvalósításával olyan kompetenciákat és kapacitást hoz létre, mellyel várhatóan kilenc év alatt összesen több, mint 2 800 magyar fejlesztésű Fusion repülőgép és több, mint 400 négyüléses repülőgép gyártására és értékesítésére képes.

A pécsi székhelyű cég láthatóan intenzíven orientálódik távolabbi piacok meghódítására. Tavaly ősszel, miután hírt adtunk az új Fusion 213 első repüléséről, Boros László vezérigazgató, aki most a kínai megállapodást aláírta, arról nyilatkozott portálunknak, hogy tervezik többek közt az orosz Il-106-ost később kompozit építésű, illetve alternatív meghajtású típussá fejleszteni, ez lehet talán az a négyszemélyes gép, amelyet a mostani közlemény említ. gyanítható, hogy amíg zajlik az ukrajnai háború és érvényesek az Oroszországgal szembeni szankciók, erre a fejlesztésre még jó ideig várni kell.

Ugyancsak tavaly mutatta be a Fusiont Nigériában a cég. Az elmúlt hetekben az keltett feltűnést, hogy a Magnus egy 2019-ben legyártott gépe átkelt az Atlanti-óceánon, hogy az Egyesült Államokban tartson bemutató körutat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.