Kínai buszok Frankfurtban

Ács Attila   ·   2011.07.27. 10:00
byd_fooldal

A 12 méteres, teljesen alacsonypadlós járműveket a tervek szerint 2012 első negyedévében állítják forgalomba a repülőtér és a Gateway Gardens nevű városrész közötti expresszvonalon. A típusból eddig Changshaban és Shenzhenben közlekedik néhány példány, de utóbbi város további 200 darabot rendelt az Universiade nevű rendezvény apropóján, ezeket augusztusig szállítják le.

A BYD K9 tetején napelemeket helyeztek el, ezek az akkumulátorokat töltik (kép: BYD)

A BYD szerint a K9 névre hallgató típusuk nemcsak környezetbarát, hanem igen takarékos is, hiszen alkalmazásukkal az üzemeltetési költségek akár 70 százalékkal is csökkenthetők a dízel buszokhoz képest. Állításuk szerint a 324 kilowattórás lítium-vas-foszfát akkumulátorok hat óra alatt feltölthetők az 50 kilowattos töltővel, és mindössze három óra alatt a 100 kilowattos gyorstöltővel; ezzel mintegy 300 kilométer megtételére képes a jármű. A 12 méteres busz saját tömege 14,3 tonna, maximális sebessége 96 kilométer/óra.

A K9 utastere sem nevezhető szokványosnak: teljesen alacsonypadlós, de elég sok helyet foglalnak el a kerékdobok feletti szekrényekbe rejtett akkumulátorok (kép: BYD)

Még egy érdekes adat: a cég tájékoztatása szerint Kínában jelenleg 1,2 millió busz van forgalomban, egy „hagyományos” busz az üzemanyag-fogyasztást és a környezetszennyezést tekintve pedig 30 személyautóval egyenértékű. Ha az összes buszt ilyen K9 típusúra cserélnék, az annyit jelentene, mintha 15 millióval kevesebb autó járna az utakon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Támadhatnak a német Messerek!

Károly Szabolcs   ·   2020.11.18. 18:00

Többévnyi kínlódást követően a DB megkezdte az utasforgalmi próbaüzemet a Škodától vett 102-es mozdonyokkal és az azokhoz tartozó emeletes ingaszerelvényekkel.