Kínai mozdonyok érkeznek Üzbegisztánba

iho   ·   2013.09.11. 19:00
400px_uzbeg_mozdony

Az Uzbekistan Temir Yollari (UTY) 2011-ben szerezte meg az üzbég kormány jóváhagyását a mozdonyok beszerzésére, majd tavaly a China National Technical Import & Export vállalattal meg is kötött egy 47,3 millió dolláros szerződést. Az összegből 42,2 milliót áll egy húszéves futamidejű hitel formájában a Kínai Export-Import Bank.

A hattengelyes, 1520 milliméteres széles nyomtávú villamos gépek 7200 kilowattos teljesítményüket 25 kilovolt 50 hertzes váltóáramot használva adják le. Vontatási részegységeiket a Toshiba gyártja. Legnagyobb üzemi sebességük százhúsz kilométer per óra. A DalianNews hozzáteszi, az egyszekciós gépek szerkezeti egységeit különleges hidegelleni védelemmel látták el, hogy megfelelően működhessenek a kemény üzbég télben is.

A tizenegy gépes kínai gyártású villanymozdony-flotta első három példányát augusztus végén adták át az üzbég fővárosban<br>(fotó: runsky.com)

Az UTY tehervonatok továbbítására szerezte be az O’zel elnevezésű mozdonyokat. A villamos gépek Üzbegisztán bő 3600 kilométeres vasúthálózatának nem túl nagy részét vehetik igénybe, mivel jelenleg alig több mint hatszáz kilométernyi sínpár felett van kiépítve a felsővezeték. Az O’zelek elsősorban a meredek emelkedőkkel és lejtőkkel teli, jelenleg villamosítás alatt álló Marakand–Karshi–Termez vasútvonalon közlekedő teherszerelvényeket fogják vontatni.

Az egy híján egy tucat gép több korszerű technológiát képvisel, mint az UTY teljes eddigi mozdonyflottája. A vasúttársaság számításai szerint használatuk öt éven belül visszahozza az árukat.

Az O’zelek a CNR Dalian első Üzbegisztánnak gyártott villamos mozdonyai. A rendelésből fennmaradt nyolc gépet az év végéig, várhatóan két adagban szállítja a gyártó – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek