Kínai mozdonyokat vesz Thaiföld

iho   ·   2015.01.13. 18:45
400px_csr_loc_thai_srt

A hattengelyes, SDA3 sorozatú, elsősorban teherszerelvények továbbítására kifejlesztett járműveket még 2013 júniusában rendelte meg az SRT a kínai CSR Qishuyantól, egy intermodális teherszállítási hálózat létrehozásáról szóló stratégia részeként. Az első két dízelmozdonyt szállító hajó január negyedikén horgonyozott le Laem Chabang kikötőjében – írja a Railway Gazette.

A thai államvasút SRT első kínai , 5101 pályaszámú dízelmozdonya már megérkezett az országba<br>(fotó: Railway Gazette)

A százhúsz tonna tömegű mozdonyok meghajtásáról a Caterpillar C175-16 ACERT típusú, tizenhat hengeres, az Európai Unió IIIA szintű emissziós előírásainak eleget tevő dízelerőforrása gondoskodik. A 2800 kilowatt névleges teljesítményű dízelmotor ereje váltóáramot használó vontatómotorok közvetítésével jut el a tengelyekre. A gépek maximális indítónyomatéka 460 kilonewton, a tengelynyomás húsz tonna. Legnagyobb üzemi sebességük százhúsz kilométer per óra, azonban a thai vonalakon csak százzal közlekedhetnek majd.

A két mozdonnyal elvégzendő próbák várhatóan még a hónap során megkezdődhetnek – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!