Kisemberek kapaszkodója a metrón

iho   ·   2013.06.27. 08:32

Az új szerelvényeken – a régebbi, orosz típusokkal ellentétben – a peronokon csak a középen elhelyezett „totemoszlop” és az ajtó melletti kapaszkodók, valamint az ülések felett hosszában végighúzódó rúd szolgál fogódzkodásra, a kisebb termetű utasok ezért az ajtók közelében tömörülnek, ha nem találnak ülőhelyet. Az egyenletesebb utaselosztás miatt a BKK három szerelvényre – egyelőre kísérleti célból – lengőkapaszkodókat épít be.

A fővárosi közlekedési csúcsszervezet a bkk@bkk.hu címen várja az utasok véleményét az új kapaszkodókról, kedvező fogadtatás esetén ősztől az összes szerelvényt felszerelhetik velük.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.