Kompetencia-központ és végszerelde

iho/vasút   ·   2012.09.27. 14:00
cim

A szerdai alapkőletétel után körülbelül fél év múlva már beindulnak a Stadler Rail Csoport új szolnoki beruházásának gyártó- és karbantartóegységei. Jelesül a svájci központú vasúti járműgyártó megnöveli szolnoki kocsiszekrénygyártó kapacitását, és a jelenlegi évi 220 kocsitest helyett jövő évre már 370-et állít össze.

A bővítéssel párhuzamosan a Stadler egy teljesen új tevékenységet is Magyarországra hoz, a cégcsoport ugyanis Szolnokon építi ki az egész csoport forgóváz-revízióért felelős kompetencia-központját. A beruházás során megvalósuló új gyártócsarnok és karbantartóüzem alapkőletétele jelképes momentumnak tekinthető: ezek szerint ugyanis a Stadler további lehetőségeket lát hazánkban, és a 2009-ben létesített alumíniumkocsiszekrény-gyártó üzem nem a végállomást jelentette a szolnoki divízió életében – az elmúlt években a cégcsoport folyamatosan fejlesztette, bővítette a gyár tevékenységét.

Az alapkő urna tetejének lehegesztése

A két fejlesztést a Stadler 3,5 milliárd forintból valósítja meg. Ezzel a magyarországi Stadler-cégek összlétszáma 230 fővel bővül. Az elmúlt években befektetett kilencmilliárd forinttal együtt a Stadler a projekt befejezését követően már összesen 12,5 milliárd forintos beruházásnál jár Magyarországon, a három leányvállalat munkavállalóinak létszáma pedig hatszázra emelkedik. Ez azt is jelenti, hogy Magyarország a Stadler-csoporton belül Svájcot és Németországot követően a harmadik legnagyobb divízióvá válik.

Az alapkő időkapszula megtöltése. Balról jobbra: Jürg Gygax, a Stadler Rail Csoport ügyvezető alelnöke, Dunai Zoltán, a Stadler országigazgatója, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere és dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikai államtitkára

A forgóvázak revíziója a vasúti járműgyártó merőben új tevékenysége lesz Magyarországon. A beruházás elkészültét követően Szolnokon végzik majd minden olyan Stadler jármű forgóvázának revízióját, amelyek karbantartását eredetileg nem a gyártó vagy az üzemeltető látta el. Ezek a járművek lehetnek villamos- vagy dízelüzeműek, normál és széles nyomtávolságúak, illetve egyszintes és emeletes vonatok. A revíziósközpont szervezetileg a Stadler Rail Csoport karbantartási divíziójához tartozik majd, a munkát pedig a Stadler pusztaszabolcsi karbantartóbázisa felügyeli.

Az időkapszula betonszarkofágba helyezése

És ezzel még mindig nincs vége a cégcsoport magyarországi terjeszkedésének: a Stadler a jelenlegi bővítéséken túl további beruházást is tervez Magyarországon. A cégcsoportnak már véglegesített tervei vannak egy vég-összeszerelési kapacitás létrehozására is. A befektetés szintén Szolnokon valósulna meg, ennek összértéke mintegy 1,6 milliárd forint. Amennyiben ez a beruházás is megvalósul, a Stadler már komplett vasúti járművek gyártását is meg tudja valósítani Magyarországon. A tevékenység elindításához a Stadler a helyi piac hozzájárulását is várja, a gyár jelenleg ugyanis 100 százalékban az exportpiacokra termel.

A zárókő felhelyezése

Kapcsolódó hírek