Köntöst váltó körösös buszok

Bohus Dávid   ·   2012.03.25. 11:45
kicsi

A Körös Volán autóbuszai a kilencvenes évek elején a Volán-társaságokra jellemző sárga fényezéssel közlekedtek. Kivételt képeztek a BKV-tól beszerzett autóbuszok, melyek selejtezésükig megtartották a Budapesten alkalmazott királykék-szürke színüket. A járműflottában több, az egykori NDK területéről beszerzett autóbusz sokáig a korábbi üzemeltető színtervét viselte.

A társaság 1994-ben beszerzett 415 típusú járművei mutatták be először a Körös Volán új színtervét: világosbarna alapon fényezett kocsiszekrény, lökhárító magassága alatt két sötétbarna sávval. Ezt követően a helyi, helyközi és távolsági Ikarus autóbuszok az új arculattal érkeztek a gyárból, majd a korábbi beszerzésű járművek is folyamatosan kapták meg a Békés megyei Volánra jellemző egységes fényezést.

Két darab Credo IC11 típusú autóbusz érkezett 2002-ben, ezek kizárólag a világosbarna árnyalatot kapták meg. A 2002-től érkező MAN autóbuszok, a 2006–2008 között beszerzett négy darab Mercedes Connecto, a 2007-ben érkezett Volvo 7700A, illetve a Kravtex Kft.-től folyamatosan érkező Credo autóbuszok már az egyszerűbb színtervvel érkeztek.

Az elmúlt évek során a felújításokról visszaérkező járművek a fényezőműhelyben nem kapták meg a két sötétbarna árnyalatú sávot, így egyre csökken azon Ikarusok száma, amelyek ezt az egyedülálló fényezést viselik.

Az állományban viszont a mai napig megtalálható több, egyedi fényezésű autóbusz: két Ikarus 260.50, két 263.30M, valamint egy Ikarus 280.33 típusú orosz exportra készült jármű kék-fehér fényezésű maradt. Nem kaptak egységes flottaszínt az utoljára beszerzett négy darab 415-ös Ikarus, illetve a későbbi beszerzésű fehér színű távolsági járművek sem.

Az első barna körösös autóbuszok egyike <br> A képre kattintva galéria nyílik <br> (a szerző képei)

Kapcsolódó hírek