Korlátozás nélkül a Balatonra

iho   ·   2015.12.02. 11:50

Legutóbbi, november 27-én megjelent írásunkban írtunk a Balaton déli partjának egyik komoly anomáliájáról: hiába épült ki a kétvágányú pálya és Siófok védőcsonkája, üzemszerűen ezt nem lehet használni. A váltó elhelyezkedése ugyanis olyan, hogy az esetlegesen megfutamodó szerelvény a védőcsonka elérése előtt a jobb vágány űrszelvényét is érinti, ezért védő szerepét nem töltheti be, balesetveszélyes helyzetet okozhat. A MÁV az észrevétel megtétele után le is tiltotta a kétvágányú forgalmat Siófok és Zamárdi között.

A MÁV Zrt. szerkesztőségünkbe eljuttatott szűkszavú levelében a következőket olvashatjuk: „A műszaki létesítmények felülvizsgálata miatt a vasúttársaság átmenetileg korlátozta a kétvágányú pályarész forgalmát az említett szakaszon. Az eljárás azóta eredményesen lezárult, így 2015. 12. 02-től (azaz mától) újra korlátozás nélkül közlekednek a vonatok.” Azaz a kétvágányú forgalom december 2-án helyreállt, a védőcsonka szerepére, használhatóságára továbbra is kíváncsiak vagyunk.

A MÁV Zrt, kérdésünkre válaszolva közölte a szakértői vizsgálat eredményét: „az egyidejű menetek biztonságosan végrehajthatók”. A biztosítóberedezés átprogramozásáról, a kitérő esetleges átépítéséről nem adtak információt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!