Kötetlen pálya - egyetemisták a városfejlesztésért

iho   ·   2013.12.14. 16:15
000

A „Kötetlen Pálya–utak az okos városba” infografika-versenyen több mint hatvan hallgató kapcsolódott be a közös gondolkodásba és hozott okos városfejlesztési ötleteket az IBM Magyarország és a Climate-KIC pályázatára. Tizenegy hazai felsőoktatási intézmény több mit hatvan hallgatója dolgozott, hogy bemutassák: a nagyvárosi közlekedés melyik területét és hogyan fejlesztenék, a legaktívabbak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Széchenyi István Egyetem hallgatói voltak.

A díjátadón Kiss Huba, az IBM Magyarország kommunikációs vezetője, a pályázat koordinátora köszöntötte a hallgatókat és szakértőket<br>(forrás: Noguchi Porter Novelli)

Az IBM Magyarország az elmúlt években több hazai egyetemmel, főiskolával épített ki szoros kapcsolatot, több intézménynél az oktatás- és tananyagfejlesztésben is részt vállal. Ugyanakkor nemzetközi szinten 2500 metropoliszban futnak okos városfejlesztési projektjei, amelyekhez a jövőben a Big Datát és integrált rendszereket értő szakértőkre lesz szükség, ezért is fontos számára, hogy a hallgatók figyelmét felhívja erre a kulcsfontosságú szakterületre.

A Climate-KIC európai tudás- és innovációs közösség közép-magyarországi régiója örömmel vállalt szerepet a verseny szervezésében, hiszen célja, hogy innovatív, a fenntarthatósági és klímaszempontokat is figyelembe vevő megoldásokat keressen és fejlesszen, a városi közlekedés pedig ennek kulcsfontosságú területe. „A pályamunkák révén most első kézből láthatjuk a jövő innovátorainak ötleteit, miközben egy fontos fenntarthatósági problémára irányítottuk a hallgatók figyelmét. Bízunk benne, hogy a beküldött ötleteket akár startupként vagy innovatív városfejlesztési projektként láthatjuk viszont” – tette hozzá Zentkó László, aki a Közép-magyarországi Régió projektvezetőjeként egy éves inkubációs programot ajánlott fel a díjazott csapatnak.

A húsz beküldött pályamunka többsége a forgalmi dugók és a parkolóhely-keresés, valamint a kerékpáros és a közösségi közlekedés gondjaira keresnének megoldásokat, ezekhez a smart city projektek alapkövei, a valós idejű adatfeldolgozás és felhő szolgáltatások kihasználása mellett a mobil eszközöket és specifikus applikációkat használnák leginkább. Több ötlet foglalkozik a komplex forgalomirányítási rendszerrel, az okostelefon pedig olyan eszköz a városlakók kezében, ami a lokáció-adatokon és forgalomfigyelésen keresztül nemcsak a felhasználók életét könnyíti meg, de a jövőben a forgalomirányításhoz és várostervezéshez is hasznos szempontokat adhat.

A pályaművek kiállítása

A fődíjat a CityMug csapat nyerte: Ambrovics Gergely, Berecz András, Temesi Márton és Hevesi Annabella KARMA című pályamunkája egy városi autómegosztó rendszert mutat be, amely a gyalogosok és sofőrök valós idejű összekötésével a járművek kihasználtságát, így a forgalmi helyzetet is optimalizálná. A zsűri tagjai Balla Dóra, a MOME Tervezőgrafika Tanszékének vezetője; Zubreczki Dávid újságíró, az Urbanista és a Futurista blog szerkesztője; Balogh Csaba technológiai újságíró, a HVG.hu szerkesztője, egyetemi oktató; Zentkó László, a Climate-KIC projektvezetője és az az IBM Magyarország „okos város” szakértői voltak.

Az infografikák nagy felbontásban is letölthetők!

Az IBM sajtóközleménye nyomán.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.