Közel félezer Traxxot vesz a DB
A május 2-án bejelentett megállapodás értelmében a Deutsche Bahn másfél milliárd euró értékben négyszázötven Traxx villanymozdonyt szerez be a Bombardier-től. A szerződést a szabályozási időszakot követően véglegesítik.
Az első, összesen százharminc Traxxról szóló rendelés már készen is áll: száztíz, tehervonati verziójú villanymozdony kerülne a DB Schenker Railhez, húsz, személyvonati kivitelű (P160AC2) Traxx pedig a DB Regio flottájába.
Az International Railway Journal arról ír, hogy a keretszerződés lehívható csomagjai lehetőséget biztosítanak a DB-nek arra, hogy bármelyik verzióban vagy felszereltséggel kérje a moduláris felépítésű Traxx-mozdonyokat, beleértve a legfrissebb, Last Mile elnevezésű dízelverziót is. A személyvonatok vontatására tervezett, P160AC kivitelű Traxxok legnagyobb engedélyezett üzemi sebessége 160 kilométer per óra, azonban kérhető ennek 189 kilométer per órára megemelt változata, a P189AC is. Az összes gépet a gyártó kasseli üzemében készítik majd el.
A Bombardier Traxx-sorozata jelentős sikerrel szerepel a nemzetközi piacon: Európa tizenhét országában eddig körülbelül ezerhatszázat adtak el belőlük – csak a DB több mint hétszáz mozdonyt rendelt meg; nagy részük már forgalomba is állt. A DB legutóbb tavaly nyáron rendelt harminckét, 146-os sorozatú, személyvonati Traxxot a Bombardiertől 108 millió euró értékben, 2014-es szállítással – számol be a Railway Gazette.