Lakat az ajtón

iho   ·   2013.12.17. 07:29
00

A 30a felújítása néhány régi állomás és felvételi épület pusztulásával is járt. Nyomtalanul eltűnt Albertfalva, Tárnok, Kápolnásnyék régi épülete, kisebb átépítések voltak a Velencei-tó partján is. Megszűnt a régi dinnyési (Ódinnyés) és nagytétényi állomás, helyettük Dinnyés és Kastélypark szerepel a menetrendkönyvben.

Ódinnyés most már bezárt felvételi épülete<br>(Kőnig Eszter felvételei 2013 novemberében készültek)

A dinnyési megállóhely a nevét adó településtől viszonylag távol, a Velencei-tó nádas-mocsaras széle mellett feküdt – a vasútvonaltól délre található Dinnyési-Fertő (madárrezervátum) a tó vízrendszerével összefüggő, de külön terület. Az üdülőforgalom kevéssé, inkább a helybeliek, a Székesfehérvárra ingázók utaztak innen. A Budapest–Székesfehérvár vonal felújítási terveiben egy, a településhez közelebbi állomás létesítése is szerepelt, a régi Ódinnyés néven, forgalmi kitérőként funkcionál tovább.

Táblák egy elmúlt korszakból

A jegykiadás Ódinnyésen 2009. május 26-án szűnt meg, az új dinnyési megállóhelyen 2010. május 30-tól álltak meg a vonatok. A nyílt vonali forgalmi kitérőhöz szükségtelen melléképületeket (őrházat) elbontották, váltófűtést, vízelvezető árkokat építettek be. A régi felvételi épület ajtaján 2013. december 12-én kattant a lakat.


* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!