Lejjebb a padlóval! - VI. rész
A Duewag háromrészes alacsonypadlós villamosának alapelve népszerűnek bizonyult a kilencvenes években. Szász-Anhalt tartomány fővárosa, Magdeburg is ilyen jellegű villamost rendelt a salzgitteri LHB-tól, (Linke-Hoffmann-Busch, Alsó-Szászország) 1994-es szállítással. A legnagyobb különbség a Duewag konstrukciójához képest az egykerekű, önmagukat kormányzó futóművek elvetése volt, amelyeket kis (410 milliméter) kerékátmérőjű futó forgóvázak helyettesítettek. A hagyományos hajtott forgóvázak és a hetven százalékos alacsonypadlós részarány változatlanul megmaradtak.
A háromrészes, NGT8D típusú kocsi hossza 29,41 méter, szélessége pedig 2,3 méter volt. A menetirány szerinti jobb oldalon öt ajtón lehetett fel- és leszállni, ebből az első és a leghátsó egyszárnyú, a többi pedig kétszárnyú volt. A villamos formáját nagyban meghatározza a homlokfal előre domborodó alakja, ami egy kicsit a Tátrákat idézi, de a süllyesztett fényszóró és az alatta húzódó két vízszintes borda kissé csúnyácska arcot kölcsönöz a járműnek.
A sorozatgyártásba bekapcsolódott a DWA (Deutsche Waggonbau AG) is, amelyet az egykori NDK-s vasúti járműgyárak (például Görlitz, Ammendorf vagy Bautzen) egyesülése alkotott. Az LHB pedig időközben az Alstom tulajdonába került, így a későbbi kocsikon a francia cégóriás neve is szerepelt. Magdeburg számára 2002-ig 72 villamos készült, amelyet további 11 fog követni, mivel a kocsik igen jól beváltak. Darmstadt 1998-ban húsz hasonló, de méteres nyomközű kocsit rendelt az LHB-tól. Ezek azonban rövidebbek, 27,3 méter hosszúak, de 2,4 méter szélesek voltak. A darmstadti kocsik ráadásul gyakran pótkocsit is vontatnak. A 14,7 méter hosszú járműveket szintén az LHB szállította, és a vontató villamoshoz hasonlóan alacsonypadlósak. Gera az újonnan megnyitott villamosvonalának járműigényét is ilyen kocsikkal kívánta biztosítani, 2006-ban hat NGT8G típusú villamos érkezett a türingiai városba. A kocsikon kisebb ráncfelvarrást végeztek, a homlokfali lámpák immár a burkolatba simultak, illetve az említett két borda is eltűnt, ezzel sokat javult a villamos összképe. Braunschweig a régi Duewag kocsijainak leváltására egy tucatot rendelt. Darmstadt később további 18 ilyen, már az új homlokfallal épült kocsival újította meg járműállományát, ezeket 2007-ben szállították le.
A multicsuklós járművek is megihlették az LHB-t: 1995-től húsz, ötrészes, egyirányú villamost szállítottak a würzburgi méteres nyomtávú hálózatra. Ezek a kocsik voltak a világ első olyan száz százalékban alacsonypadlós villamosai, amelyeknek minden tengelye hajtott volt. Erre komoly szükség is van a hálózat legmeredekebb, 91 ezrelékes emelkedőjének leküzdésekor. A GT-N típusú kocsik a Variobahn alapján készültek, így a széles, buszszerű homlokfal is feltűnő, a meghajtásért is a kerékagyba épített aszinkron motorok felelnek. A 28,8 méter hosszú és 2,4 méter széles járművek villamos berendezéseit a Siemens szállította.