Lengyel nagy sebességű vasútvonal V4-re hangszerelve

iho/vasút   ·   2021.06.06. 15:00
00_lengyel_pendolino

A V4-ek 2018 októberében Szlovákiában megtartott miniszteri találkozójának legfontosabb témája a tagországok közötti nagy sebességű vasúti összeköttetés kiépítése volt. Éppen a magyar fél hangsúlyozta, hogy mivel valamennyi tagország kiveszi részét a tervből, tipikus „visegrádi akció” lesz.

A projektben részt vevő országok hosszú évek óta dolgoznak a terveken, még maga a tervezés sem fejeződött be, mert a tagországok időközben rájöttek, hogy először mindenkinek a saját területén kell pontosan kialakítania az új útvonalat, vagy átalakítania a már meglévő vasúti hálózatot.

Legalábbis a lengyelek így tesznek, némileg háttérbe szorítva a V4-es együttműködést, újragondolva saját lehetőségeiket, vasúthálózatukat, amelyhez a többiek is könnyebben és előnyösebben tudnak majd igazodni. Most például leginkább arra koncentrálnak, vajon Varsóból merrefelé is haladjon a nagy sebességű vasúti (NSV) pálya, és hogyan érje el a cseh határt.

A folytatást, amiben többek között a Centralna Magistrala Kolejowáról is szó van, a Magyar Vasút időszerű, 4. kiadásában olvashatják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.