Lett mozdonyokat újít fel a CZ Loko

iho   ·   2014.11.26. 18:45
400px_cz_loko_ldz_2m62u

Az 1987-ben, még a Szovjetunióban gyártott mozdonyok eredeti erőforrásai felett már erősen eljárt az idő. A Lett Vasút (LDz) dízelmozdony-állományában jelenleg harminc 2M62U, negyven, az előbbieknél is régebbi 2M62 sorozatú kétszekciós dízelgép, valamint harminchárom M62-es Szergej található. 2005-ben bejelentették a teljes 2M62U-sorozat remotorizációját, végül mindössze két mozdony kapott új „szívet” 2008-ban; a Caterpillar-erőforrásokat a Szolnoki Járműjavítóban helyezték a dízelgépekbe.

Tizennégy kétszekciós 2M62U sorozatú dízelgépet újít fel és remotorizál a cseh CZ Loko a lett LDz számára<br>(forrás: Railway Gazette)

A felújításra kiválasztott tizennégy mozdonyt a CZ Loko szinte teljes egészében át fogja építeni: a vontatómotorok, a cseh gyártó által kifejlesztett mozdonyszekrény és a motor is teljesen új lesz, mindössze a forgóvázak és a főkeret marad az eredeti. Az International Railway Journal arról ír, a remotorizáció során a német MTU két-két 16V 4000 R43 típusú dízelerőforrását helyezik a mozdonyokba. Az egyenként 2200 kilowatt teljesítményű dízelmotorokat a Rolls Royce Power Systems leányvállalatától rendelték, Lettországba pedig baltikumi kirendeltségükön, az észtországi Baltic Marine vállalaton keresztül jutnak el.

A mozdonyokat az MTU 16V 4000 R43-as dízelerőforrásai hajtják majd<br>(forrás: Railway Gazette)

Az első két motort várhatóan még idén Csehországba szállítják, hogy a CZ Loko a jelenleg építés alatt álló prototípus-modellnek megfelelően állíthassa be azokat. A fennmaradó huszonhat erőforrást, valamint a főbb részegységeket 2015 és 2016 folyamán veheti át a CZ Loko. A prototípus-mozdonyt a CZ Loko helyezi üzembe és hitelesíti a szállítás előtt, a sorozatban átalakított gépeket viszont már az LDz fogja üzembe helyezni Lettországban – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek