Lilában, zöldben

Kemsei Zoltán   ·   2012.01.24. 17:00
00

Az Ister és a Muntenia szerelvényében pillantották meg először a vasútbarátok az elsőre talán a mi 3G InterCity kocsijainkhoz hasonlóan díszített, ám a most már hagyományosnak mondható liláskék kocsitesten feltűnő zöld sávot viselő kocsikat.

Az eredetileg 71-80 középszámú kocsikat a DWA görlitzi üzeme gyártotta a kilencvenes évek elején, a CFR 1993-94-ben harmincat vásárolt a 26,4 méter hosszú, Z1 típusú járművekből, a nemzetközi hálókocsi-forgalom minőségének javítására. Tíz évvel később, a kétezres évek derekán a griviţai járműgyár légkondicionáló és GP-200-S forgóvázak beépítésével Z2 jellegűre építette át a kocsikat, amelyek ezentúl 71-70 középszámmal, és a CFR Călători lila/sárga/fehér festésével, először a Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon járó Dacia EuroNight vonatban tűntek fel.

A több mint érdekes festésű hálókocsikat a Muntenia nemzetközi gyorsvonatba és az Ister EuroNight-ba sorozták be, magyarországi feltűnésük ezeken a vonatokon várható.

A 71-70-es kocsi a legutóbbi átalakítás után 2012. január 24-én a Keleti pályaudvar kocsitárolóján<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik meg<br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!