Lufthansa: a sztrájk folytatódik

iho/repülés   ·   2012.09.04. 09:02
cim

Háromnegyed kilenckor nem szállt le Frankfurt felől a Lufthansa gépe és nem fog leszállni a 10.15-ös sem: értelemszerűen tehát nem mennek a gépek a magyar fővárosból a német nagysvárosba sem. A Lufthansa 19 ezer főnyi kabinszemélyzetének többségét képviselő UFO szakszervezet beváltotta fenyegetését, ma folytatódik a sztrájk.

Mint arról akkor beszámoltunk, pénteken az első nyolc órás munkabeszüntetés során a légitársaság 200 járatát volt kénytelen törölni, és noha a munkabeszüntetés csak déli egyig tartott, a délutáni menetrendet is teljesen szétzilálta a sztrájk. Akkor az akció Frankfurtot érintette, és részlegesen Münchent, és korábban úgy lehetett tudni, hogy ha folytatódik, akkor München és Berlin-Tegel kerül sorra. Azonban a szakszervezetiek nyilván nem akartak lemondani arról, hogy a Lufthansa központi repülőterét és hálózatának bázisát „támadják” követeléseik teljesítése érdekében, tehát most, a második felvonásban sem marad ki Frankfurt.

Lufthansa-Airbus Ferihegyen: lehet, hogy a déutáni járatok is elmaradnak

A pénteki sztrájknak az volt a tanulsága, hogy a földi kiszolgáűlókra is különleges feladat hárul a következmények elhárításában, ugyanis akkor másfél óráig azért nem tudott fogadni gépeket a légikikötő, mert az állóhelyeket elfoglalták a sztrájk miatt el nem indult gépek. A mára lemondott járatok túlnyomó többsége európán belüli, de akad köztük olyan fontos interkontinentális vonal is, mint a Frankfurt-Chicago, Washington és Los Angeles.

A Lufthansa weboldalán a légitársaság gyakorlatilag a sztrájkolókat teszi felelőssé, amiért előre nem látható járatlemondásokra kényszerül, az utasok pedig a rövid bejelentési határidő miatt nem tudják időben átalakítani utazási terveiket. A Lufthansa közleménye szerint a sztrájk nem érinti a cég leányvállalatainak, a Germanwingsnek és a Lufthansa Regional két hálózatának (CityLine, Eurowings) a járatait.

Mint arról részletesen beszámoltunk, a munkaügyi konfliktus egyik pontja a béremelés, a másik viszont, hogy a légitársaság kényszerű szerkezetátalakítása hogyan változtatja meg a légiutaskísérők helyzetét, akik a több fizetés követelése mellett hevesen tiltakoznak az olcsóbb külső munkaerő bevonása ellen. A Lufthansa közleményében ezalkalommal nem szerepel a szakszervezettel való további tárgyalások szorgalmazása.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.