Magyarok koordinálják a dunai fejlesztéseket

iho/hajózás   ·   2012.12.03. 15:45
00

Az IWAPO (Közép-Európa belvízi és tengeri kikötőinek fejlesztési projektje) harmadik, budapesti ülésén döntöttek arról, hogy a házigazda logisztikai cég vezeti a projekt beruházásokat koordináló munkacsoportját. A meglevő uniós forrásokat a pozsonyi kikötő darufelújításra, a bécsi a rámpa fejlesztésére fordítja, Csepelen az 1. kereskedelmi medence két partján áram- és ivóvíz-vételezési helyeket alakítanak ki, több partner informatikai fejlesztésbe kezd.

Képeink illusztrációk, Kemsei Zoltán felvételei

A Magyarország legnagyobb trimodális logisztikai központját üzemeltető Budapesti Szabadkikötő Zrt. az INWAPO projekt által kínált lehetőségekkel élve tovább vizsgálja olyan fejlesztések és kooperációk lehetőségét, amelyek segítségével a társaság a közép-európai régióban is kiemelt szerephez juthat.

Az Európai Unió „Central Europe” programja által támogatott projekt első bizottsági ülésén a régió vízügyi és folyami hatóságai, tengeri és folyami kikötői, valamint közlekedési minisztériumai képviseletében harminc résztvevő tárgyalt a folyami és kikötői áruszállítás helyzetéről és fejlesztéséről. A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. a projektben 277 507 eurós összeggel vesz részt, amelynek tíz százaléka a magyar kormánytól érkezik – írja a Logportál.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.