Már ebben is elsők: a sanghaji a leghosszabb metróhálózat

MTI/iho   ·   2013.12.29. 12:37
shangmet04

A kelet-kínai metropolisz földalatti hálózata a délnyugati-északkeleti 12-es és az északnyugat-északkeleti 16-os vonalak átadásával immár összesen 567 kilométer hosszú. Sanghaj ezzel átvette a vezetést a dél-koreai fővárostól, Szöultól, amelynek metrója „csupán” 537 kilométeren szállítja az utasokat.

Egy a tizenhatból: hétköznapi forgalom a 2-es (East Xujing-Pudong Nemzetközi Repülőtér) vonalon

Az idén mindössze huszadik születésnapját ünneplő sanghaji metró jelenlegi tizenhat vonalán naponta mintegy hétmilliónyian közlekednek, tavaly egész évben összesen 2,3 milliárdnyi utast szállítottak a szerelvények. A városi kormány az évtized végére hat újabb vonal megnyitását tervezi, a hálózat teljes hossza ezzel 877 kilométerre nő majd. Számos vonal a város közigazgatási határain kívülre is kinyúlik, a szomszédos Csiangszu és Csöcsiang tartományokat a hálózatba kötve.

Tervek 2020-ra. Szép kis „pókháló”

A sanghajinál is nagyra törőbbek Peking metróbővítési tervei: a jelenleg 460 kilométeres hálózatát Peking az évtized közepére 660 kilométerre növeli majd. A tervek szerint a pekingi metró hossza 2020-ra meghaladhatja az ezer kilométert is, átvéve ezzel Sanghajtól az elsőséget.

Harmadik az országon belül a délkelet-kínai Kuangtung tartomány fővárosa, Kuangcsou 236 kilométeres hálózatával, mely 2020-ra a tervek szerint 500 kilométerre növekszik majd. A korábban bejelentett tervek szerint a hálózatok hossza 2015-re országos összesítésben háromezer kilométerre nőhet, a következő évtized elején pedig a 6800 kilométert is meghaladhatja majd.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.