Mást se hallunk csak ezt: még az idén megkezdődhet a Budapest–Belgrád vasútvonal modernizálása

MTI/iho   ·   2015.07.18. 16:15
00kicsi

A Budapest–Belgrád vasútvonal korszerűsítésével kapcsolatban felállított magyar–szerb–kínai munkacsoport harmadik ülését tartotta a Külgazdasági és Külügyminisztériumban. A tanácskozást követő sajtótájékoztatón Szijjártó Péter miniszter kiemelte: a két megállapodást október 31-éig írják alá. Kína augusztus 15-éig megküldi a finanszírozási ajánlatát, amelynek kedvezőbbnek kell lennie a piaci feltételeknél – közölte.

– A vasútvonal magyar szakasza 166 kilométer, a beruházás költsége ezen a szakaszon 472 milliárd forint – ismertette. Azt szeretnék, hogy a személyforgalomban 2,5–3 órára csökkenjen a két főváros közötti menetidő, és a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt áru Szerbián és Magyarországon keresztül haladjon.

A miniszter kifejtette: a beruházás keretében kétvágányúvá teszik és villamosítják a vasútvonalat, és a projekt megvalósításával a legnagyobb tengelynyomású tehervonatok is közlekedhetnek majd az új pályán, a személyforgalomban pedig a vonatok a 160 kilométer/órás sebességet is elérhetik. – A kivitelezési idő becslések szerint két-két és fél év lesz – közölte.

A Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása az iho.hu-n

Lassú lépések a Budapest–Belgrád vasútvonal ügyében
Budapest–Belgrád-vasútvonal: most már tényleg fölújítják
Fontos a Budapest–Belgrád vasútvonal
Belgrádi expressz vagy V0?
Közlekedési beruházásokról is tárgyal Kínában a miniszterelnök
Ehhez is ért: Szijjártó a Budapest–Belgrád vasútvonalról tárgyalt
Kína ebben is segít(ene): megújulhat a Budapest-Belgrád vasútvonal

Elhiszi bárki, hogy egyszer tényleg elkezdik?

Szijjártó Péter felidézte: Kína meghirdette az Egy övezet egy út elnevezésű stratégiáját, amelynek célja a kereskedelmi kapcsolatok szorosabbra fűzése Európával. – Erre Európában azonnal megindult a verseny, hogy mely európai országok töltik majd be a legfontosabb szerepet a stratégia megvalósításában – magyarázta. Mint mondta, Szerbia és Magyarország összefogott, hogy Közép-Európában ez legyen az a két ország, amely a stratégia keretében a legnagyobb tranzitforgalmat bonyolítja le a Kína és Európa közötti kereskedelemben. – Szerbia és Magyarország földrajzi elhelyezkedése Európa szívében nagyon jó, és ebből igyekeznek hasznot húzni – tette hozzá.

Dejan Trifunovic a szerb építésügyi, közlekedési, infrastrukturális minisztérium államtitkára nagyon jónak nevezte a három fél együttműködését, hozzátéve, mindenről megállapodtak, amiről kellett. A Budapest–Belgrád vasútvonal szerb szakasza 174 kilométer, a munkálatokat még az idén elkezdik – emelte ki. Hozzáfűzte: Szerbiában nagy politikai támogatottságot élvez a projekt.

Vang Hsziao-tao, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) alelnöke eredményesnek nevezte a budapesti ülést, és megjegyezte, hogy a következőt Pekingben tartják. Most több részletkérdésről is megállapodtak, és jól látszik, hogy közös erőfeszítéssel konszenzus érhető el és megvalósítható a projekt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.