MÁV-elöljáró jelenlétében mutatta be Comfortjet ingaszerelvényét a ZSSK
Ez az egység közlekedik majd Hungáriaként a Budapest–Pozsony–Prága útvonalon.
Megvolt a hivatalos tett, a Szlovák Vasutak (ZSSK), a Cseh Vasutak (ČD) és a MÁV képviselőinek jelenlétében, a pozsonyi főpályaudvaron mutatta be legújabb Comfortjet szerelvényét. A Siemens Mobility és a Škoda Csoport konzorciuma által gyártott Comfortjet kilenc egységből áll, 237 méter hosszú és 555 ülőhelyes, ebből 99 első osztályú. További 18 ülőhely található az étkezőkocsiban. Maximális engedélyezett sebessége 230 km/óra, de ebbéli képességeinek határt szabnak az engedélyezett pályasebességek, ez Szlovákiában legfeljebb 140, a cseh hálózaton pedig 160 km/óra.
Slágvortokban a felszólalók megállapításaiból:
- A Comfortjet bizonyítja, hogy milyen lehet a modern és kényelmes vonatozás.
- Örömmel tölt el, hogy ez a vonat a Szlovák Vasúttársaság égisze alatt közlekedik majd Szlovákia területén, és hogy utasaink is élvezhetik ezt az élményt.
- A ZSSK a jövőben hasonló modern vonatok üzembe helyezését tervezi a Kassától Pozsonyig tartó belföldi vonalon.
(Rastislav Glasa, a ZSSK igazgatótanácsának alelnöke)
- Fontos lépéseket teszünk a Cseh Vasutak vonataival Szlovákiába és Magyarországra történő utazás minőségének alapvető javítása érdekében.
- Örömmel tölt el, hogy gyors ütemben sikerül átvennünk a Comfortjet szerelvényeket (összesen húszat rendelt a Cseh Vasutak. A szerk.)
- Ezután újabb csatlakozásokat teremtünk a népszerű Railjet vonatokkal, ami további kényelmet jelent az utasok számára.
(Jiří Ješeta, a ČD igazgatótanácsának tagja, a vasúttársaság a személyszállításért felelős vezérigazgató-helyettese)
Reich Lászlót, a MÁV Holding stratégiai vezérigazgató-helyettesét (námestník generálneho riaditeľa holdingu MÁV pre stratégiu) idézzük: „Számunkra, csehek, szlovákok és magyarok számára ma is természetes, hogy vonattal utazzunk országaink között a repülő vagy az autó helyett. A vasúti személyszállítás a három ország között továbbra is intenzív – évente mintegy félmillió utas utazik a ČD, a ZSSK és a MÁV közös vonalain. A vasút egyszerre hagyományos és egyben progresszív közlekedési forma a közép-európaiak számára. Hagyományos, mert országaink közötti vasúti összeköttetés gyakorlatilag az egykori Osztrák–Magyar Monarchia ideje óta folyamatosan működik, és egyben előremutató is – mert az, ahogyan az emberek ebben a régióban használják a mobilitást, európai szinten is modellértékű lehet.”

Az ingavonat korábban már megszerezte futási tanúsítványát Csehországban, Ausztriában, Szlovákiában, Magyarországon, Lengyelországban, Németországban és Dániában.
Ahogy azt már korábban megírtuk, a decemberi menetrendváltozástól jelentős változások várhatók a (Berlin)–Prága–Pozsony–Budapest útvonalon. Az eddigi EC172/173 helyett december 14-étől Comfortjettel lehet találkozni Hungáriaként, rj174/175 vonatszámban. A ČD minden nemzetközi távolsági járata egységesen Railjet brand alatt fut majd, és a korábban máshol közlekedtetett ingákat az rj270/271, rj272/273, rj274/275 és rj276/277 jelzésű vonatokon – a jelenlegi Metropolitanokon – fogják bevetni. (Megjegyzés: a meglévő cseh Railjetek és az új Comfortjetek között a különbség árnyalatnyi a hétköznapi utas szemszögéből…)
A viszonylatot összesen 18 járattal szolgálják ki, a tíz RJ-n kívül, négy vonat marad eurocity (EC) kategóriájú, ezeket a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) üzemelteti majd hagyományos vonatösszeállításban. A ZSSK további két járata a Metropolitan Slovenská strela a Prága–Pozsony– Érsekújvár útvonalon, és lesz két euronight-vonat is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!