Meddig még, kétszázas sorozat?

iho   ·   2016.10.23. 11:15
00kicsi

Az ominózus mondat a Solaris trolibuszok átadóünnepségén hangzott el, a BKK-vezérigazgató Dabóczi Kálmán kezdte ezzel beszédét. A lendület azonban a metrópótló járművek beszerzését övező cirkusszal megtörni látszik, egyelőre az sem biztos, hogy jönnek-e egyáltalán buszok, vásárol-e járművet a főváros avagy csupán szolgáltatást vesz? Ez az előreláthatólag 150 csuklós autóbusz nagyban hozzájárulhat a tervezett teljes alacsonypadlósítás megvalósításához.

Lassan már mindkettő nosztalgia? A képre kattintva galéria nyílik (Németh András felvételei)

Jelenleg azonban lépten-nyomon találkozunk az elnyűhetetlen 260-asokkal, 280-asokkal a fővárosban, bizonyos járatokon sűrűn, másokon alkalmilag, beugró központi tartalékként fordulnak elő. A Volvo hibridbuszok kivonása is átrendezte a kocsikiadást, például az Újpalotáról a Blaha Lujza térre közlekedő 7E járaton egyre többször találkozhatunk 280-asokkal. Amikor terheléses utasszámlálás (a közlekedési szleng szerint knorrozás) zajlik, úgyszintén az öreg jószágokat kell elővenni).

A 107E járat utolsó napja 2014. március 28-án. Stílszerűen a 00-01 rendszámú 280-as is részt vett ezen a napon a kiszolgálásban

A kétszázas sorozat – a tervező Finta László egy régebbi tévéinterjúja szerint – úgy járt, mint a bogárhátú Volkswagen: annyira jól sikerült, hogy nem merték abbahagyni a gyártását. A 260-ast harminc, a 280-ast huszonkilenc éven keresztül készítette az Ikarus, és bár a jelenlegi elvárásoknak (motor, magas padló) nem felelnek meg, valóban elnyűhetetlen járművei a fővárosi közlekedésnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek