Még az idén elkezdődhet a Flórián téri felüljárók felújítása

MTI/iho   ·   2024.03.28. 09:00
Flórián téri felüljáró

A Fővárosi Közgyűlés megszavazta a beruházás megvalósításához szükséges forrás elkülönítéséről szóló megállapodást, így várhatóan még az idén elkezdődik a Flórián téri felüljárók felújítása.

A tervek szerint még idén elkezdődik a Flórián téri felüljárók teljes felújítása. Az Árpád hidat és a Szentendrei utat összekötő, két íves hídból álló szerkezetet naponta több tízezren használják. Felújításuk elengedhetetlen Budapest közúti működőképességének fenntarthatóságához, hiszen városhatáron is átnyúló, tranzitútvonalakat (Szentendrei út, Vörösvári út, Árpád híd) kötnek össze. Közlekedési szerepük fontosabb, mint a városon belüli forgalmat kiszolgáló építményeknek (pélsául a Nyugati téri felüljáró).

A felújításra azért van szükség, mert a hidak műszaki állapota a legutolsó beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt leromlott. A szerkezet a pillérek környezetében átázik, ami a vasak korrózióját és a betonfelületek helyenkénti lehullását okozza. Az elmúlt években több vizsgálatot is végeztek az építményeken. Ezek mindegyike azt állapította meg, hogy a felüljárók továbbra is biztonságosan használhatók. A felújítás további késlekedése esetén azonban a szerkezet tovább károsodna. Ez jelentősen növelné a beruházás átfutási idejét, költségigényét, valamit a szükséges forgalomkorlátozás mértékét, ami egy ilyen jelentős csomópontban elfogadhatatlan lenne.

A felújítás során a pályaburkolatot és a szigetelést is lecserélik, új monolit vasbeton szegély épül, amelyre biztonságosabb, új korlátsort helyeznek ki. A hídfőknél új dilatációs szerkezeteket és sarukat építenek be. Sor kerül továbbá a vízelvezető rendszer, valamint a támfalak, hídfők és pillérek beton felületein keletkezett lokális hibák javítására is. 

A Flórián téri felüljáró az Árpád híd nyolcvanas évekbeli kiszélesítéséhez kapcsolódva épült meg, gyors és kényelmes összeköttetést teremtve a közúti forgalomnak a Szentendrei út és az Árpád híd között. A hozzávetőlegesen derékszöget áthidaló két szerkezet, az északi és a déli hidak megépítése több évig zajlott, az elmúlt több mint négy évtized alatt pedig több millióan hajtottak át rajta. A felüljáró ráadásul különleges környezetben helyezkedik el, alatta római kori romok, valamint az azokat bemutató, az aluljárón át megközelíthető múzeum található. A felújítás során a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet kell majd fordítani.

A felújításának idején – a munkálatok jellegéből adódóan – az útpálya forgalmának korlátozására kell készülni, amelyek nem egyszerre érintik majd a déli, illetve az északi hidat. A lezárások és terelések pontos részleteiről a BKK a későbbiekben részletesen tájékoztatja majd a közlekedőket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.