Még nagyobb tempóra kapcsolnak az N700S-szupervonat tesztjei
Japán Honsú-szigetének középső részén szolgáltató Central Japan Railway (JR Central) vasúttársaság 2018 márciusa óta nyúzza az új japán szupervonatot, az N700S típusú nagysebességű szerelvényt. A tizenhatkocsis motorvonatot azóta már meghajtották háromszázharminc kilométer per órás sebességgel, az idei cél a háromszázhatvanas tempó elérése. Ezen felül prezentálni akarják a vonat biztonságosságát is, főként az export szempontjából fontos piacok, mint például az Egyesült Államok és Tajvan felé.
Tervezése során az N700S az előd N700A-hoz képest számos ponton megváltozott, például alacsonyabb az energiafogyasztása, az utaskomfort pedig még jobb. A sorozatgyártású N700S-ek a tervek szerint 2020 áprilisával kezdődő pénzügyi évben állhatnak majd menetrend szerinti forgalomba a Tokaidó sinkanszen-vonalon. A Tokiót Oszakával összekötő, 515,4 kilométer hosszú útvonalon a vonatok legfeljebb kétszáznyolcvanöttel téphetnek, ezt követően viszont a Honsú nyugati részének vasútjait üzemeltető West Japan Railway (JR West) vasúttársaság Szanjó sinkanszen-vonalán Hakatáig elérhetik a háromszázas tempót is.
Hiába tűnik az N700S sebessége magasnak, messze elmarad a JR Central rekordjától: a kísérleti 300X típusú vonat 1996. július 26-án 443 kilométer per órás tempóval hasított Maibara és Kiotó között a Tokaidó-sinkanszenen – jelenti a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!