Még több Traxxot rendelt az NS

iho   ·   2015.06.20. 08:45
400px_ns_traxx

Az első saját Traxxait 2013 decemberében rendelte meg az NS. A vasúttársaság a kudarcos véget érő Fyra-motorvonatok a gyártó AnsaldoBredának való visszaküldését követőn, a helyzet sürgősségére való tekintettel közbeszerzési eljárás nélkül, közvetlenül a kanadai gyártótól szerezhette be a mozdonyokat. A Bombardier 2014 szeptembere és 2015 februárja között szállította le a tizenkilenc villamos gépet, amelyekkel a Rotterdam–Amszterdam–Breda viszonylatú Intercity Direct-vonatokat továbbító, lízingelt Traxxait válthatta ki az NS.

A vasúttársaság most lehívta a kontraktusban foglalt opció által elérhető tizennyolc Bombardier-mozdonyt is, harminchétre növelve Traxx-flottáját. Az opciós megrendelés értékét az NS nem hozta nyilvánosságra. A Railcolor arról ír, hogy az E 186 sorozatú, többáramnemű (MS) Traxxok százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességgel közlekedhetnek majd Amszterdam és Rotterdam között, a HSL Zuidot, vagyis a déli nagysebességű vonalat használó új Eindhoven–Hága járatokon, valamint a tervezett brüsszeli IC-ken.

Az NS az IC Direct-járatok ingavonati üzemmódjának elvetését követően újabb tizennyolc Traxxot rendelt meg a Bombardier-től<br>(fotó: Rob van Ee)

Az NS eredetileg 2016 decemberétől tervezte növelni a nagysebességű vonalon közlekedő intercityk sűrűségét a Traxxokból és az átalakított, BDs sorozatú ICRm-vezérlőkocsikból álló ingavonatokkal. Azonban az első két tesztszerelvénnyel tavaly és idén végrehajtott futópróbák során a vasúttársaság, arra az eredményre jutott, hogy egyszerűen nem éri meg az átalakítás. Ezért inkább úgy döntöttek, hogy az IC-szerelvények mindkét végén mozdonyok legyenek, ehhez viszont értelemszerűen több gépre van szükség. Ennélfogva az egyetlen megoldást az opció lehívása jelentette.

Ahogy más európai Traxxokat, az NS 186-osait is a Bombardier kasseli gyártóegysége építi meg. A mozdonyszekrények a lengyelországi üzemben készülnek. A gyártó a tervek szerint jövő májusban szállítja az első új 186-osokat, amelyeket ellátnak 2-es szintű ETCS-sel is a HSL Zuidon való közlekedéshez – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.