Megemlékezés Királyhelmecen

iho   ·   2013.07.29. 11:00

A Bodrogközi Gazdasági Vasút első szakaszát Királyhelmec (Kráľovský Chlmec) és Cigánd között 1913. augusztus 13-án adták át a forgalomnak. Nagy előrelépésnek számított ez akkoriban, hiszen a környék települései között már nem csak gyalog vagy szekéren lehetett közlekedni. A Sárospatak és Királyhelmec közötti 760 milliméter nyomtávú vasútvonal megépítéséhez a végleges engedélyt egy évvel korábban, 1912. augusztus 3-án adta ki az illetékes minisztérium. A vasút története sajnos hat év üzemelés után éppen a Királyhelmec–Perbenyik (Pribeník) szakasz megszűnésével ért véget. A trianoni határok kijelölésével végérvényesen elvágták a Bodrogköz egy részét. Ezt követően Zemplénagárd lett a Bodrogközi Gazdasági Vasút végállomása. A későbbiekben aztán fokozatosan hosszabbították a vasutat Füzérkomlósig, majd pedig összeköttetés alakult a Nyírséggel is.



A vasút átadásának századik évfordulója alkalmából 2013. augusztus 2-án Királyhelmecen kiállítást rendeznek, s emléktábla-avatásra is sor kerül. Az eseményen elhangzik Parragh Péter nyugalmazott MÁV-szakfőintéző „A Bodrogközi Gazdasági Vasút története” című előadása a Mailáth József Regionális Múzeumban. A szervezők minden kedves érdeklődőt szeretettel várnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ez vasútfeszt volt a javából!

iho/vasút   ·   2025.08.05. 17:00

Az elmúlt hétvégén zajlott a modern vasút kétszáz évét ünneplő, The Greatest Gathering elnevezésű rendezvény az Alstom derby-i üzemében, több mint száz kiállított járművel és több tízezer látogatóval.

Hajózás Belvíz

Hetven éves a közkedvelt bécsi Jégmadár

iho/hajózás   ·   2025.08.04. 15:20

Kerek évfordulót ünnepel a bécsi kikötő üzemi hajója, az MS Eisvogel. Az 1955-ben a linzi Schiffswertben épített Jégmadár törte már a Duna jegét, ha kell, ment és tüzet is olt, sőt, kikötői túrahajóként is számítanak szolgálataira.