Megéri-e letenni a kocsit?

iho/közút   ·   2012.01.27. 16:19

A megállíthatatlanul emelkedő benzinárak egyre több autóst terelnek át a tömegközlekedésre. Ez nem csak elmélet, a benzineladáson és a BKV, illetve a MÁV forgalmán is érezhető. De megéri egyéniről közösségi közlekedésre váltani? – teszi fel a kérdést a Népszabadság.

A lap által idézett adatok szerint az utazási szokások kényszerű változásának a szolgáltatók örülhetnek, a BKV és a MÁV is több utast szállított tavaly, mint egy évvel korábban.

A vonatozás és a buszozás ugyan komoly spórolás lehetőségével kecsegtet, ám egyúttal lemondásokkal jár, az elöregedett járműpark és infrastruktúra miatt például a vonattal járók már meg sem lepődnek, ha késik a szerelvény, míg a fővárosban a füstölő metró és a lerobbanó autóbusz már hétköznapinak számít – állapítja meg a cikkíró, és ezek után példákat hoz a váltás esélyeire és kudarcaira.

A számítások szerint ha az agglomerációból nem egy, hanem két személy, például férj és feleség jár Budapestre dolgozni, akkor az autó már olcsóbb lehet, mint a vonat és a BKV-bérlet külön-külön. A vasútállomás rossz állapotban van és ellophatják a kerékpárt, ha azzal megyünk oda, este hazavonatozáskor már nincs elég világítás olvasni, a vasúti bérlet nem olcsóbb, csak nem kell minden reggel jegyért sorba állni.

Az iho.hu által korábban megkérdezett szakértők is úgy vélték, hogy az ötszáz forintos üzemanyagár nem terelné feltétlenül a személyforgalmat a tömegközlekedésre, viszont hatalmas gondokat jelentene a fuvarozásban.


Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.