Megérkezett a CRS mozdonya

iho   ·   2016.04.18. 18:45
80-crs

A British Rail Class 47-es, hattengelyes (CoCo) dízelmozdony-típusát az 1960-as évek elején fejlesztették ki a Brush Traction-nél, az elkövetkező szűk évtizedben pedig ötszáznál is több gépet gyártottak belőle. 1968-ig összesen ötszáztizenkettő 47-es mozdonyt építettek, ezzel a típus a leggyakoribb brit fővonali dízellé vált. A mozdonyokat Sulzer 12LDA28C motorral szerelték, 2050 kW teljesítménnyel vitézkedtek – ezt később kicsit csökkentették a megbízhatóság érdekében. A mozdonyokat teher- és személyforgalomban is használták az elmúlt ötven évben, a típusnak létezik vonatfűtéssel is felszerelt alváltozata. Bár az új mozdonysorozatok csatasorba állításával a kétezres években jelentősen csökkent az aktív 47-es állomány, még ma is sok Class 47-es dolgozik, számos gépet pedig épen megőriztek az utókornak.

Hegyeshalom felé robog még Ausztriában a gép. Christian Blumenstein felvétele Oberradlbergnél készült

A 375-ös gépet a Continental Railway Sollution (CRS) a rotherhami Booth-telepről szerezte meg. Ez Anglia Sátoraljaújhelye annyi különbséggel, hogy a leadott selejtezett járműveket (mozdonyok, kocsik, metrószerelvények, mindenféle jármű) rendszeresen újraértékesítik magánvasutaknak, vasútbarát egyesületeknek. A CRS felújított mozdonyának teljes pályaszáma: 92 70 0047 375-4. A gép hosszas szervezés és papírmunka után április 14-én este érkezett meg tehervonatban Budapestre, bár már tavaly októberben elindult Angliából. A kontinensre hajón érkezett: Burton és Rotterdam közt tengeren utazott a hattengelyes. A bürokrácia miatt viszont Rotterdamban ragadt majdnem fél évre...

A gépet a CRS különvonatai élén és tehervonatok, anyagoló menetek előtt láthatjuk majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.