Megfeküdte a Nohab gyomrát az őszi emelkedő

Vörös Attila   ·   2015.11.04. 18:45
80---PB027132__151102

A Kárpát Vasút 021-es Nohabja november másodikán az AWT húszkocsis, üres gabonavonatával indult el Dombóvár alsó felől Bajára (a vonat maga Őriszentpéteren át valamelyik adriai kikötőből jött). Korán reggel, a Dombóvárról 6.10-kor induló bátaszéki személyvonat előtt már ráküldték az 50-es vonalra, a szemből érkező első személyvonattal Mágocs-Alsómocsoládra (5.42), a következővel Máza-Szászvárra (7.10) vagy Hidas-Bonyhádra (6.58) tervezhették a keresztet.

De a számítás nem jött be, mivel a Mágocs-Alsómocsolád állomás és Szalatnak megállóhely közti, ívekkel gazdagon tarkított kilenc kilométeres kemény hegymászás – még gyalog is fárasztó – megakasztotta a Nohabot. Nem csoda egy fagyos őszi reggelen, amikor még frissen lehullott nyirkos falevelek is nehezítik a gépek dolgát. Kettynek vissza kellett ereszkednie Mágocsra, de addig már jól elverte a mögötte érkező személyvonatot.

Reggel fél nyolcas állapot a Vonatdroidon

De nincs ebben semmi szégyellnivaló, néha a szóló Bézé is fél óra alatt teszi meg a szakaszt. Szombaton pedig a 116-os Szergej produkált az üres répavonattal (24 kocsi) elképesztő, 3-5 kilométer per órás sebességet fölfelé. De legalább fölvitte! Egyébként ideális körülmények közt sem zúznak nagyon errefelé, legutóbb a 228-as Szergej vezérét láttuk dícsérni a gépét, hogy 25-nél lassabban sehol sem ment a rakott répafordával az 50-es vonalon – de azt már délután, amikorra felszáradt a dér és a pára.

Közös erővel halad Bátaszék felé a Szergej és a Nohab<br>(Vörös Attila felvétele)

Visszatérve a Nohabra, végülis előfogatot rendeltek a Starttól, hogy megérkezhessenek rakodásra a kocsik Bajára. A 235-ös Szergejt küldték Dombóvárról, a két dízel pedig minden probléma nélkül vitte át a vonatot a Mecsek északi vonulatain. A Szergej egész Bajáig előfogatolta a Nohabot, bár Bátaszék után már végig síkság van, elbírt volna vele Ketty egyedül is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!