Megmenekült az ALFA-08

Istvánfi Péter   ·   2013.03.14. 14:00
00

A 2008-as Budapest-Bamakó Rallyra az akkor csúcson lévő Alfa Busz Kft. egy speciális buszt készített az Alfa Regio alapjain, ALFA-08 rendszámmal. A különleges útviszonyok legyőzésére a busz kapcsolható négykerékhajtással rendelkezett, az első hídra kívülről egy hidromotort lehetett kapcsolni. Szintén a könnyebb haladást segítette a megemelt magasságú karosszéria, valamint a gallytörő rács a kocsi elején. Az utasok kényeleme érdekében alvófülkéket rendeztek be a jármű hátuljában, a megerősített tetőn pedig kivállóan lehetett gyönyörködni az afrikai naplementében.

Az Afrikát megjárt busz a 2008-as tököli buszfesztiválon<br/>(fotó: Istvánfi Péter)

Az Alfa Busz 2010-es csődjekor a cég tulajdonában álló kocsik (köztük az ALFA-08 is) a hitelező bank tulajdonába kerültek, akik rögtön árulni kezdték a járműveket. Az érdeklődők eleinte nem tolongtak a buszokért, így a lefoglalt kocsik sokáig álltak egy székesfehérvári telepen. Idén februárban a négy genfi Volvo talált gazdát, pár napja pedig az egykor Afrikát is megjárt busz is újra munkába állt.

Új tulajdonosa az Alba Volán alvállalkozójaként ismert Viszló Trans Kft. A cégnél alaposan átalakították a buszt, a hálófülkéket megszűntették, és távolsági ülések kerültek az utastérbe. Lekerültek a gallytörő rácsok, és a speciális első híd helyett is hagyományos tengelyt építettek be. A gépészet többi része (motor, váltó) változatlan maradt, gyakorlatilag egy hagyományos B7RLE alvázas Regiót gyártottak belőle, olyat, amiből már 11 üzemel a cégnél.

Az újjászületett ALFA-08 az 56-osok terén<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: Fábián Olivér)

Érdekesség, hogy egy másik lefoglalt Alfa Buszos járművet is a Viszló Trans vásárolt meg: a CNG hajtású Volvo 7000-es tavaly óta közlekedik a cégnél. A kocsival elégedett az üzemeltető, az egyetlen problémát mindössze a tankolás jelenti: a cég Fejér megyei telephelyéhez a legközelebbi CNG-töltőállomás ugyanis Budapesten található.

Kapcsolódó hírek