Genfi Volvók Budapesten
Tavaly novemberben írta ki a BKV a legújabb használtbusz-tenderét, amiben 10 (plusz 25) alacsonypadlós szóló és 20 (plusz 10) alacsonypadlós csuklósra vártak ajánlatot. Ahogy sejteni lehetett, a legjobb eséllyel azok a cégek indultak, amelyek a BKV-nál elterjedt típust ajánlottak.
Több forrásból is úgy értesültünk, a csuklós tender győztese az a Homm Kft. lett, amely az idehaza is jól ismert genfi Volvo 7000A-kkal indult. Az ajánlott buszok a BKV 7700A-inál némileg idősebbek, jelentős eltérés azonban nincs a két típus között.
A kocsikat 2008-ban egyszer már felajánlották a BKV-nak, de az akkori importőr Alfa Busz Kft. által kért 48 millió forintos vételár (csak összehasonlításképpen, egy új gyártású kocsi ára akkoriban 65 millió körül alakult) heves tiltakozást váltott ki a szakmában, ezért végül meghiúsult az üzlet.
A jelenlegi tenderben 13,5 millió forintot kér a kocsikért a Homm, amiben benne van a honosítás, az átfestés és az itthoni forgalomba helyezés költsége is. A győztesnek tavaszig kell leszállítania 25 kocsit.
A cég a budapesti példányok mellett a pécsi tenderre is beajánlott 15 kocsit, döntés ott még nem született.