Mégsem kellenek az Ikarusok Ukrajnának?
Gyűjtőknél találhatnak gazdára a BKV tavaly kivont csuklósai.
A 2022 februárjában kirobbant háború kezdete óta több milliárd eurónyi támogatást kapott Ukrajna, a segélyek többféle tárgyi eszközöket is magukban foglaltak, így például buszokat különböző európai városokból. Ukrán megkeresésre Budapest, illetve a BKV is megtette a maga felajánlását tíz Ikarus 280-ast és öt Volvo 7000-t adna a főváros.
Az ünnepélyes, sajtónyilvános, politikai jellegű eseményre tavaly decemberben volt, az akkori tájékoztató szerint már csak a szerződéskötés volt hátra, és a buszok indultak is volna az országba.
Az Ikarusok azonban a mai napig az óbudai buszgarázsban vannak és információink szerint ott is maradnak, ugyanis az ukrán fél állítólag kijelentette, hogy csak az alacsonypadlós Volvókra tart igényt.
A döntés valamilyen szinten érthető, hiszen a 280-asok közül a legfiatalabbak is már harmincévesek, korábban a BKV is az idős korukkal, a magas futásteljesítményükkel és karbantartásigényükkel, továbbá az alkatrészellátási nehézségekkel indokolta a kivonásukat, a korszerűtlenségük mellett, persze. Ennek ellentmondanak azok az érvek, amik szerint pont az ilyen „nagykalapáccsal is javítható” járművek kellenek a háborús övezetbe...
De valószínűleg már sosem fogjuk megtudni, hogyan teljesítettek volna az Ikarusok a fronton, hiszen úgy tűnik, hogy itthonról és külföldről is csak a fiatalabb, korszerűbb alacsonypadlósok mentek, mennek.
Ez egyben jó hír lehet a gyűjtőknek, mert a fentiek miatt a rendbe tett, jó állapotú BKV-s Ikarus 280-asokat, rendszám szerint
- a BPI-185,
- a BPI-190,
- a BPI-997,
- a BPO-804,
- a BPO-805,
- a BPO-806,
- a BPO-808,
- a BPO-811,
- a BPO-841 és
- a BPO-881
valószínűleg eladásra ajánlják fel, a buszokra – a korábbiakhoz hasonlóan – online árverésen lehet majd licitálni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!