Mégsem selejt?

Kétfrontos harc dúl. Egyrészt a hosszas procedúrák után az Alstom Metropolis metrószerelvények – úgy néz ki – megkapják hatósági engedélyüket, másrészt az öreg, negyvenedik évüket betöltött orosz kocsik is harcra készen várják a forgalomba állást. Többen konkurenciaharcot emlegetnek, érdekek egymásnak feszülését. A jelenlegi állapot szerint 2012 végére ugyanis forgalomba állhatnak az Alstom metrók, pontosan a legrégebben futó Ev-ket kiváltva.
Felmerül a lehetősége annak is, hogy a negyven évnél idősebb metrószerelvényeket az Alstom-üzlet sürgetése miatt kellett félreállítani – a jelzett kocsik egy műegyetemi vizsgálat szerint nem balesetveszélyesek. A kocsik pótlására a 3-as vonalról áthelyezett szerelvényekkel viszont egyre több a gond, a gyári állapothoz képesti bizonyos módosításokat más metrókocsikon nem hajtottak végre, ezek a változtatások akár a tűzesetek kiváltó okai is lehetnek.
A BKV ezzel szemben sürgetné az Alstom kocsik mielőbbi forgalomba állítását, akár a Nemzeti Közlekedési Hatóság álláspontjával szemben is adna engedményeket a gyártónak. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) véleménye szerint az egyezkedés helyett mindenképp új tendert kellett volna kiírni föld alatti és felszíni közlekedésre egyaránt alkalmas járművekre, amelyek a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötött vonalán, valamint a majdan megépülő 5-ös metrón is közlekedhetnének.