Mégsem selejt?

iho/vasút   ·   2011.10.25. 18:15
00

Kétfrontos harc dúl. Egyrészt a hosszas procedúrák után az Alstom Metropolis metrószerelvények – úgy néz ki – megkapják hatósági engedélyüket, másrészt az öreg, negyvenedik évüket betöltött orosz kocsik is harcra készen várják a forgalomba állást. Többen konkurenciaharcot emlegetnek, érdekek egymásnak feszülését. A jelenlegi állapot szerint 2012 végére ugyanis forgalomba állhatnak az Alstom metrók, pontosan a legrégebben futó Ev-ket kiváltva.

Mondd, te kit választanál?<br>(forrás: IHO archívum)

Felmerül a lehetősége annak is, hogy a negyven évnél idősebb metrószerelvényeket az Alstom-üzlet sürgetése miatt kellett félreállítani – a jelzett kocsik egy műegyetemi vizsgálat szerint nem balesetveszélyesek. A kocsik pótlására a 3-as vonalról áthelyezett szerelvényekkel viszont egyre több a gond, a gyári állapothoz képesti bizonyos módosításokat más metrókocsikon nem hajtottak végre, ezek a változtatások akár a tűzesetek kiváltó okai is lehetnek.

A BKV ezzel szemben sürgetné az Alstom kocsik mielőbbi forgalomba állítását, akár a Nemzeti Közlekedési Hatóság álláspontjával szemben is adna engedményeket a gyártónak. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) véleménye szerint az egyezkedés helyett mindenképp új tendert kellett volna kiírni föld alatti és felszíni közlekedésre egyaránt alkalmas járművekre, amelyek a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötött vonalán, valamint a majdan megépülő 5-ös metrón is közlekedhetnének.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.