Megszűnhet a közlekedés két hevesi községben

MTI   ·   2012.04.11. 12:35

A közutak katasztrofális állapota miatt megszűnhet a közösségi közlekedés júliustól a Heves megyei Heréden és Nagykökényesen, mert a helyi Volán-társaság leállítja a két településre közlekedő buszjáratokat.

Gáspár Tamás polgármester a két község nevében közölte: mivel a településekre vezető valamennyi út szinte járhatatlan, a két önkormányzat az ország vezetőinek segítségét kéri.

A közlemény szerint Heves megye nyugati sarkában, Nógrád és Pest megye közvetlen szomszédságában, Budapesttől alig 40 percre, az M3-as autópályától 10 percnyire várhatóan júliustól meg fog szűnni a közforgalmú autóbusz-közlekedés két olyan településen, amelyeknek semmilyen más alternatívája nincs a közösségi közlekedésre.

A közutak járhatatlansága ugyanis arra kényszerítette a Hatvani Volán Zrt.-t, hogy leállítsa a közszolgáltatást. Ez pedig munkahelyek elvesztéséhez, a gazdasági kapcsolatok leépüléséhez, a települések elszigetelődéséhez vezethet. A polgármester kitért arra, hogy az utak katasztrofális állapota miatt az autótulajdonosok is folyamatos műszaki problémákkal, balesetveszélyes helyzetekkel küszködnek.

Ezt tetézi, hogy Nagykökényes Nógrád megye felől, Erdőtarcsa község irányából már személygépkocsival is megközelíthetetlen, és azt elkerülik a menetrend szerinti autóbuszok is, a települést a 21-es számú főúttal összekötő szakasz pedig immár tehergépkocsival is járhatatlan.

Ebben a helyzetben a két polgármester gyors intézkedéseket kér az „ország vezetőitől” a biztonságosan használható közúti kapcsolat megteremtése, a közösségi közlekedés fenntartása érdekében – olvasható a két település közös közleményében.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.