Megújul a 9-es vonal magyarországi szakasza
A 10,2 kilométer hosszú vonalszakasz átépítése miatt április 9-e és június 2-a között teljes kizárásos vágányzár lép életbe, így nem közlekedhetnek vonatok az érintett szakaszon, az utasokat vonatpótló autóbuszok fogják szállítani. A felújítási munkálatokkal a tervek szerint augusztus második felére végeznek.
A 9-es számú vasútvonal Fertőszentmiklós és az országhatár közötti nyíltvonali, egyvágányú, villamosított szakaszán április elején kezdődött meg a felújítás. A munkálatok során új, rezgéscsillapító tulajdonsággal is rendelkező, LM-S jelű vasbeton keresztaljakat és szintén új, UIC54 rendszerű síneket építenek a vasúti pályába a szakemberek. A munkálatoknak köszönhetően a pályasebesség száz kilométer per órára emelkedik az érintett szakaszon. Kilenc helyszínen építik át a vonalat keresztező vasúti útátjárókat, és két átjáróban átalakítják vagy kiépítik a biztosítóberendezéseket, ezzel biztonságosabbá válik a közlekedés.
Fertőszéplak-Fertőd megállóhelyen jelentősen emelkedik az utaskomfort: akadálymentesen megközelíthető, 55 centiméteres magasperon épül. Esőbeálló is készül, kiépítik a térvilágítást és a vizuális utastájékoztató rendszert. Az autóval érkezőket a megálló mellett P+R parkoló várja majd, a kerékpárosok pedig fedett B+R kerékpártárolóban hagyhatják biciklijüket.
A Fertővidéki Helyiérdekű Vasút Zrt. (FHÉV Zrt.) Fertőszentmiklós és az ausztriai Neusiedl am See (Nezsider) települések között nyújt vasúti közlekedést, a közszolgáltatási személyszállítást a teljes vonalon a GYSEV Zrt. végzi. A GYSEV Zrt. 2015-ben jelentette be, hogy az osztrák Neusiedlerbahn (NSB) GmbH gazdasági társaságtól megvásárolta az FHÉV magyarországi, 10,2 kilométeres szakaszát. A vasúttársaság ennek a szakasznak a teljes felújítását végzi el idén április és augusztus között.
A FHÉV Zrt. eredetileg Celldömölk (Kisczell) állomásról Répcelakon és Eszterháza-Fertőszentmiklóson keresztül Parndorfig nyúló, 111 kilométer hosszú vasútvonalán 1897-ben indult meg a forgalom. A trianoni békeszerződés után a pálya 38 kilométeres szakasza Ausztriához került. A magyarországi vonal jelentős részét, a Celldömölk és Fertőszentmiklós közötti 54 kilométeres szakaszát 1979-ben megszüntették, azóta csak Fertőszentmiklóst és az ausztriai Neusiedl am See települést köti össze a vasút. A vonal üzemeltetését a kezdetektől fogva a GYSEV Zrt. végzi a magyarországi és az ausztriai részen is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!