Menetrendváltás után

Vécsei László   ·   2011.12.17. 08:00
00

A 30a vonal szerelmesei sokáig azt hitték, a Venezia EuroNight törlésével gyakorlatilag vége a valamennyire „különleges” vonatok világának. A menetrendváltás után egy nappal azonban érdekes felfedezést tehettünk. Egy gyorsvonatpár, nevezetesen a 905-ös és 907-es szombathelyi élén a GYSEV két saját tulajdonú teknője, az 503-as és az 504-es dolgozott. Mint később kiderült, a 905-906 és a 907-906-os számú gyorsvonatpárokat kilométer-kiegyenlítés miatt a GYSEV teknői húzzák. Talán sokakban felmerül a kérdés, miért pont Tauruszok kellenek ezekre a gyorsokra, amelyek maximum 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekednek a 20-as és a 30a vonalakon? Az ok egyszerű: ezeket a gépeket szerelték fel mozdonyfedélzeti berendezéssel, vagyis MFB-vel. Lassan egy hét telt el a menetrendváltás óta, és a „teknős” gyorsvonatok közel sem késnek annyit, mint Szilivel rángatott társaik, sőt! Elég ritka volt eddig a késett gyorsvonat a 20/30a vonalakon.

A Liszt első menetrend szerinti vonata Fehérvárott<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg<br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.