Mi a helyzet a felső szakaszon?

Balázs György   ·   2012.12.26. 12:00
00

A kápolnásnyéki átadásra közlekedő különvonat végéből alkalom nyílt a felső szakasz szemügyre vételére és fotózására, így most láthatják hogyan halad a munka.

A „felső” szakasz két tender összevonását követően Kelenföldtől indult és Tárnok állomás végéig tart. Kelenföld és Tárnok között jelenleg teljes forgalomkizárás van. Valamennyi székesfehérvári irányú vonat a 40a vonalon és az Érd-elágazás–Tárnok közötti összekötővágányon közlekedik.

Kelenföld állomás végponti kitérőkörzete. A kép bal oldalán az 1-es vonal vágányai, azok most nem épültek át. Attól jobbra jól láthatók a friss ágyazatban fekvő új 60-as rendszerű vasbetonaljas kitérők és átszelések<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Kelenföldön kitérőket cseréltek és összekötő vágányszakaszokat építettek át. A Déli pályaudvarra vezető fővágányokban kicserélték a kitérőket a kezdőpont felőli körzetben. A végponti oldalon az 1-es vonalat a pályaudvar 1-6. fogadóvágányaival összekötő párhuzamos vágányutakban fekvő kitérőket és átszeléseket cserélték. Az úgynevezett hárosi oldali kitérőkörzet valamennyi kitérője és átszelése új, valamint ezzel egyidőben kialakították a leendő négy vágány fogadásának lehetőségét és elkészült ehhez csatlakozva a vágányugratás a 40a vonal felől. A pályaudvaron épült be először Magyarországon tömegesen 60-as sínrendszerrel átszelési kitérő (köznapi nevén: angolváltó) és átszelés.

Kelenföld és Budafok között kész az új 30a vonali pálya. Jelenleg ezen halad a fogalom, a 40a vonal ki van zárva. Ennek oka, hogy a négyvágányos szakaszon a 40a vonal alatt is meg kell építeni, illetve át kell építeni a műtárgyakat. Először a 30a vonal alatti műtárgyrészekkel kezdték, miután azok elkészültek, megépülhetett az új pálya, most a 40a vonal alatti műtárgyrészek vannak soron.

Kelenföld állomás, a hárosi kitérőkörzet. Az összes kitérőt kicserélték. Jobb oldalon a legutolsó kitérő a 4-es metró járműtelepre vezető kiágazás

Budafok megállóhely és Háros állomás között ideiglenes átkötés van, itt tér vissza a forgalom a 40a vonalra.
Háros és Tárnok között részlegesen zajlik a munka. A nagytétényi kénsavgyár kiszolgálása miatt egy szakaszon még megvan a régi vágány, itt akkor kezdődhet a vonali munka, ha Tárnok felől kész a pálya a kénsavgyári kiágazásig, és akkor a másik irányból szolgálják majd ki az üzemet.

Tárnok állomás előtt a földmunka és a töltésszélesítés épül a műtárgyakkal együtt, helyenként támfalat kell húzni a kétvágányú alépítmény miatt. Az állomás vágányhálózata lényegében elkészült. Készen vannak a peronok, a perontetők, a gyalogos aluljáró szerkezetkész, de még nincs átadva. Épül az új felvételi épület. Kápolnásnyékhez hasonlóan itt is elbontották a régi fényjelzős mechanikus biztosítóberendezést. Az építési fázisok követésére ideiglenes biztosítóberendezést kellett telepíteni. A Kelenföld–Tárnok közötti teljes forgalomkizárás idején Érd-elágazás–Tárnok között egy vágányon közlekednek a vonatok.

Valamennyi felvétel a Kápolnásnyékre közlekedő különvonat végéből készült, tehát a kezdőpont felé mutatja a pályát.

Kelenföld állomás hárosi oldali jelzőhídja a jobb oldalon a 30a vonal két új, a bal oldalon a 40a vonal két régi vágánya

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.